Omdat het 1/24 circuit langer kan blijven staan, en we nie altijd met dezelfde wagens moeten rijden, hebben we gezocht naar een soort low-budget, low work-input klasse! Wat ons enorm leuk leek, was een soort cupklasse.
Zoals de titel je ongetwijfeld al deed vermoeden, zou er geopteerd worden voor een Mini Challenge. Het is een cup die op schaal 1:1 ook bestaat en waar er ook alle soorten liveries en kleuren in rond rijden. Op schaal 1/24 geeft het ons het voordeel dat een Revell Mini in elke speelgoedwinkel (InterToys, Droomland,…) te krijgen is en maximum 17.99 euro kost. Samengeteld met het lexaninterieurtje heb je voor minder dan 20 euro een nieuwe auto bij! Alhoewel het niet perfect de 1/24 versie is van de Cup Mini (want dat is een Cooper S) zou iedereen dus vertrekken van deze zeer makkelijk te vinden doos:
Omdat het low-budget is, gebruikt iedereen de decals en de verfjes die hij nog staan heeft. Dit weekend heb ik al drie Mini's gespoten en hun ruitjes geverfd. Ik maak er twee voor vrienden die momenteel in een verhuis zitten of met een hoogzwangere vrouw die wat meer tijd opeist dan anders:
Er kan nog gemakkelijk gewijzigd worden van combinaties. Het gele dakje wordt misschien nog met zwart en rood bewerkt om er een Belgische vlag van te maken en op de witte Mini te monteren.
De gele is ondertussen gedecalled. Decals zijn afkomstig van een gele Fujimi E30 M3 kit. Die kit zit nu in Bastos kleuren. Deze decals zouden nooit meer gebruikt worden, dus hier op deze gele Mini komen ze goed van pas. Oudere Fujimi decals blijken toch niet alles te zijn, ze laten zich niet makkelijk meer manipuleren en vertonen soms kleine kraakjes.
Even snel de body over de ruiten gezet en het dakje erop gelegd. Het gele dakje past er beter op dan ik dacht.
Vanavond wordt de gele vernist en begin ik aan mijn eigen zwarte Mini. Deze komt gedeeltelijk in de Taisan Starcard kleuren. Die heb ik nog liggen van de tweede versie van de Porsche GT2:
Wordt vervolgd...
G.