Video Henri Toivonen
Vandaag heb ik een pakje ontvangen met onder meer een video over Henri Toivonen.
Het is praktisch enkel beeld (op een paar korte interviews na) en zonder enige duiding, maar ik vind het wel de moeite. Op enkele uitzonderingen na is enkel Toivonen in actie te zien en als ik goed gekeken heb, komt er zelfs nooit een Audi in voor. Van sommige beelden kreeg ik wel kippenvel, vooral die waar de wagen lang in beeld bleef (niet uit sentimentaliteit of zo, gewoon omdat het mooie beelden zijn).
De video duurt een uur en is via Duke verkrijgbaar.
Toivonen is eigenlijk (tragisch) overleden toen ik haast exclusief in F1 was geïnteresseerd. Ik herinner me van dat jaar nog wel de rijdersstaking in Portugal, maar van Toivonens en Cresto's dood meen ik me geen berichtgeving voor de geest te kunnen halen. Niettemin is mijn interesse door de jaren heen een beetje gegroeid en ik kan rallyfanaten deze video wel aanraden. Temeer omdat er uit die periode (1977-1986) niet zo gek veel beeldmateriaal op video of dvd beschikbaar is (blijkbaar valt dat toch nog redelijk mee ; ik heb net nog wat gegrasduind op de site van Duke).
Last edited by Mario; 02-03-2006 at 10:06.
|