Het goede nieuws kan blijkbaar niet op bij Minardi, want op formule1.nl viel dit bericht te rapen.
Quote:
Het achterhoedeteam Minardi wil naar voren op de grid. Daarom investeert de renstal voor het eerst in zijn 17-jarige bestaan in een speciale afdeling voor onderzoek en ontwikkeling. Minardi wil zich in de komende vier jaar opwerken naar de middenklasse van Formule 1. Dat maakte de renstal bekend bij de officiële presentatie van de auto in Maleisië.
Vorig jaar had Minardi alleen tijd om de auto van 2000 een beetje aan te passen. De opvolger is flink anders dan zijn voorgangers. Aan de buitenkant is de invloed van voormalig Prost-ontwerper Loic Bigois te zien. Zijn nieuwe ontwerp is uitputtend getest in de windtunnel van Fondmetal Technologies in het Italiaanse Casumaro, niet ver van het hoofdkwartier van Minardi in Faenza. De meest opvallende verandering is de verhoogde neus, maar de aërodynamische karakterstieken van de PS02 zijn ook het gevolg van een nieuw ontwerp voor de bodemplaat. Minardi is afgestapt van de pullrod-ophanging en maakt nu gebruik van de constructietechnisch eenvoudigere pushrods.
"We zijn heel tevreden over de manier waarop de auto uitpakt", aldus technich directeur Gabriele Tredozi. “We profiteren vooral van het feit dat we ruim de tijd hadden om aan het complete pakket te werken. We wisten precies op welke punten we het chassis wilden verbeteren en we wisten ook al ruim van tevoren welke motor we zouden gebruiken en er was voldoende gelegenheid op het aërodynamische pakket te ontwikkelen in de windtunnel."
|
Minardi een middenmotor?!? Tja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
airco