Quote:
Originally Posted by commanderke
Wat gebruikt ge om gordels te maken ? Ik heb al aan afplaktape enz. zitten denken maar ik weet toch nog niet goed wat ik zou gebruiken.
|
Ik gebruik altijd pleisters. Eerst het juiste kleur geven en dan op mat snijden. Doordat ze kleven kun je ze makkelijk aanbrengen. Nadien geef je ze een extra likje (seconden)lijm zodat ze niet meer lossen. Je weet wel, even een tipje ophoog en dan via een tandenstokertje wat lijm smeren... Deze laatste tip kreeg ik hier bij het bouwen van mijn Mercedes.
Daarnet had ik even van die tesa afplaktape vast. Zou waarschijnlijk ook dienen en is toch nog net wat dunner... Maar ik hou het voorlopig op mijn pleisters. Nadeel is wel dat je hier niet makkelijk een decal aanbrengt. Veel sol en geduld is nodig...
Hierbij een foto van de zetels. Ik heb voor dezelfde kleuren gekozen als het origineel voorbeeld (zie post 1) Ze kregen alvast een eerste laag maar das duidelijk nog niet genoeg. Jammer dat er in die auto ook rode gordels zitten. Het contrast zal dus miniem zijn. Ze liggen er trouwens naast, maar ze vallen nog wat te breed uit...
Ook de rolkooi die ik dit weekend ontwerp, zal rood van kleur zijn. Hier is het wel moeilijkom deftige referentiefoto's te vinden. Maar met de foto's die ik van deze Trabant en enkele andere heb, moet het redelijk lukken (hoop ik).