View Single Post
Old 19-03-2006, 20:46
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Hier is Kermit de kikker weer...

Even een overzichtje van de nachtelijke activiteiten... (Jah tot 03.00 uur bezig geweest)

- Plaatsen van gordels (voorlopig nog zonder sluitingen, ook de onderste gordels ontbreken nog) Het was even zoeken om er wat kleurverschil en zo in te krijgen, maar door ze wat boller te plaatsen, vallen ze toch een beetje op... Dan was de vraag waar ze aan vast moesten: aan de rolkooi of ergens laten verdwijnen... Ik koos (gemakshalve) voor het laatste. Misschien niet direct de meest realistische, ik hoor het wel. Normaal komen er nog decals van sparco op de zeteltjes en gordels...

- Ontwerp rolkooi. Dit ging in twee fases. Eerst geprobeerd met de plastieken kadertjes... Dit ging niet al te super en eindigde echt in frustratie. Vooral omdat ik absoluut geen houvast had door referenties en dat dat plastiek toch niet zo makkelijk meewerkt...

Dan maar mijn oog laten vallen op dikker ijzerdraad met zo'n plastieken omhulsel. Dit is veel makkelijker te bewerken en (toevallig) heeft het ook nog eens de goede kleur.

Op de foto's zie je de voorlopige toestand. Er moeten nog twee dwarsstukken (bovenaan en achteraan) in. Ik twijfel nog of er aan de zijden ook nog zo'n schuine moet komen...

Op de laatste foto zie je evenwel een nieuwe ergernis. Ondanks het afmeten en passen, blijkt de kooi te laag te zitten. Daardoor valt hij teveel op... Nu is het brainstormen hoe ik het aanpas. Waarschijnlijk ga ik de kooi wat vervormen (schuinere achterkant) waardoor hij iets hoger zal komen te zitten. Tot slot komen er nog wat "moussen" beschermers aan...

Het is mijn allereerste zelfgescratchte rolkooi (op die ene die ik er net voor weggooide na) dus pls be gentle...
Reply With Quote