Bij Ferrari loopt de ontwikkeling duidelijk niet zoals gepland. De F1-2002 heeft al een aantal verschillende technische problemen gekend. Daarom is er nu besloten om te wachten mee de introductie van de F1-2002 tot in Imola.
Quote:
Ferrari neemt zijn bolide van vorig seizoen ook mee naar Maleisië en Brazilië. De renstal stuurt het materieel vanuit Melbourne direct naar de daarop volgende Grands Prix.
Ferrari verstuurde in de afgelopen dagen 74 containers met in totaal 32 ton aan goederen naar Australië. Het is niet uitgesloten dat de nieuwe Ferrari alsnog apart naar een van de volgende Grand Prix-bestemmingen wordt vervoerd. De constructeurskampioen kijkt niet op wat logistieke kosten.
Rubens Barrichello heeft inmiddels openlijk ingestemd met de beslissing om het seizoen met de oude auto te starten. Hij vindt niet dat Ferrari zijn hand heeft overspeeld met zijn revolutionaire concept voor 2002. "Ik denk dat het team daar gelijk aan heeft", aldus de Braziliaan. "Ik denk dat dit een beperkt risico inhoudt. Door hem verder te laten ontwikkelen door onze testcoureurs wordt hij betrouwbaar."
"Soms kun je twee kampioenschappen winnen zonder veel aan de auto te veranderen omdat het een winnende auto is. Maar dan verandert een ander iets waardoor jij verliest. Een goed team is bereid om risico's te nemen."
|
Toch heeft Ferrari enkele troefkaarten achter de hand. Zo zal Ferrari in Australie rijden met de F1-2001b. Dit is een hybride chasis waar al heel veel onderdelen van de F1-2002 zullen opzitten. Bovendien heeft Ross Brawn verklaart dat als Ferrari niet in staat zou zijn om met de F1-2001b een respactabel aantal punten te scoren in australie, dat dan de F1-2002 alsnog voor de leeuwen zou gegooid worden vanaf Maleisië. Verder wordt de achterkant van de Ferrari nog extremer dan op de launch voorgesteld. Op tifosi-club vond ik deze foto van weliswaar slechte kwaliteit.
airco