Quote:
Originally Posted by Sennake
Body :
Canon 350D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 kitlens
Lenzen :
EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM zoomlens
EF-S 60mm f/2.8 USM makrolens
Dit pakket komt rond de 1500 à 1600 euro, wat overeenstemt met mijn budget. Ik zou voor hetzelfde geld een betere body kunnen kopen met een minder goede combinatielens (30D met Tamron 18-200 makrolens) maar ik denk dat de eerste optie de betere is.
Wat denken de collega's fotografen, is dit een zinvolle keuze of klop ik de bal volledig mis?
|
Ik zou de Tamron 18-200 lens afraden. Ik heb daar urenlang reviews over gelezen op het Internet een paar weken terug en daar zijn de meeste mensen niet over te spreken. De Sigma 18-200 is ook niet dé top, maar die heb ik dan ook vooral gekocht omdat ik in bepaalde situaties niet van lens wil verwisselen (denk maar aan de pitlane bijvoorbeeld). En ik ben alleszins tevreden over de groothoek/tele combinatie, waar ik eerst voor vreesde. Mijn foto's van de Belcar First Race dit weekend heb ik allemaal trouwens met die lens getrokken. Klik maar op de
thread als je enkele voorbeelden wil zien.
Als circuitlens heb ik deze week de 75-300 usm aangeschaft. Eerst keek ik uit naar de 70-300 mm maar professionele fotografen vertelden me dat de 75-300 usm lens beter is. Al denk ik wel dat het verschil miniem is.
Ik denk alleszins niet dat je met dat pakket zult misdoen.