Quote:
Originally posted by airco
We zullen de qualifying afwachten, maar deze uitslag moet voor Ferrari toch hoopgevend zijn.
|
Hoopgevend?
Als je ziet dat Ferrari (Schumacher in het nieuwste chasis) in Japan de concurentie een dikke seconde te snel af is en de F2001 doorheen de winter wordt verderontwikkeld alsof er nog steeds Grand Prix' zijn, dan noem ik dat eerder "mooi gepland".
Vergeet niet dat er dit seizoen (eindelijk!) eens geen drastische reglementswijzigingen zijn doorgevoerd, wat het doorontwikkelen van een wagen een stuk makkelijker maakt.
De Ferrari ziet er uit als de F2001 maar is onderhuids bijna een F2002. De monocock is lichter, de motor en versnellingsbak zijn vernieuwd (misschien zelfs al 2002), het aero-packet is aangepast en de software is nieuw.
Als Badoer op Fiorano verder gaat met de ontwikkeling van de F2002, dan gaat de rest van het veld in 2002 nog kletsen krijgen.
Ferrari beschikt nu exclusief over de steun van Bridgestone als enige topteam.
Op momenten als deze ben ik ontzettend blij voor mensen als Rory Byrne en Ross Brawn en komt dat gevoel in me weer naar boven dat Adrian Newey toch een beetje overroepen is!
Ik denk dat Montoya de volgende persconferentie ook wat voorzichtiger zal zijn wat betreft het afkeuren van het gebruik van een "oude wagen".
Ik kan haast niet wachten op de qualli's!