View Single Post
Old 28-04-2006, 23:07
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

World Series by Renault 3.5

Interwetten maakt indruk !

Het Oostenrijkse Interwetten.com maakte tijdens vrije trainingen op vrijdag de beste indruk. Andy Soucek en Eric Salignon maakte er één een-tweetje van. Hun volgende doel: Even goed doen op zaterdagochtend in de kwalificatiesessie.

Tijdens twee sessies van een half uur moesten de piloten van World Series Formule Renault 3.5 piloten de optimale afstelling zien te vinden voor de kwalificaties van morgen maar met het typische onvoorspelbare Belgische weer geen gemakkelijke opdracht. Net als gisteren werden ook vandaag de sessies meermaals onderbroken door rode vlag situaties. Het doel voor morgen is dan ook vrije baan te hebben om een snelle ronde neer te zetten.

Tijdens de eerste sessies was het lange tijd Eric Salignon (Interwetten) die de beste tijd in handen had. Kort gevolgd door Pastor Maldonado (Draco Multiracing USA). In een ultieme poging kon de Fransman alsnog het laken naar zich toe trekken in de eerste sessie.
Het Interwetten.com festival ging gewoon door tijdens de 2de sessie. Dit keer was het Andy Soucek die iedereen te snel af was. De teamgenoot van Soucek, Salingon was tweede snelste. « Het ging beter als in de eerste sessie, toen maakte ik enkele foutjes en door de vele rode vlag situaties kon ik slecht 3 ronden rijden. Ik voel me zeer goed in de wagen, met name van zodra mijn banden goed opgewarmd zijn. »

Net als Soucek had ook Salignon de glimlach op zijn gezicht. « Ik werk hand in hand met mijn snelle en sympathieke teamgenoot Soucek. Ons hele team werkt erg hard en we boeken steeds veel vooruitgang. »

Tweemaal derde vandaag was Alx Danielsson (Comtec Racing) die ook tevreden terugblikt. Zelfs al is de Zweed zijn crash van vorig jaar nog niet vergeten, toch toont hij zich zeer optimistisch. « Het hele team is top en maakt voor mij een snelle auto klaar zodat ik me enkel nog moet concentreren op mijn rijden. De sleutel voor een snel kwalificatierondje is een vrije baan vinden morgen. »

De vierde tijd was voor Christian Montanari (Prema Power Team) die zich ook tevreden toonde achteraf. « Het is goed begonnen, Mijn doel is dit jaar voor de titel te gaan. Prema is een nieuw team in de serie maar toch zijn ze zeer professioneel en ervaren. Wij maken voortdurend progressie en hebben vandaag ons potentieel laten zien. »
Reply With Quote