Quote:
Originally Posted by lester
Hier een detailfoto van nog iets die mij niet duidelijk is.
Op de foto zie je die kringen met die bouten, awel die ringen moeten in chrome komen, maar hoe doe je dit eigenlijk, ze zijn nochtans in chrome gedaan maar op het zilver zie je geen verschil.
|
Ik veronderstel dat je Tamiya X11 voor chroom hebt gebruikt, en X32 Titanium Silver voor die zilveren achtergrond?
Wel ik denk dat dat de oorzaak is dat je niet veel verschil ziet. Tamiya X11 wordt wel verkocht als chroom, maar ziet er eigenlijk meer uit als aluminium. Het blinkt niet genoeg. Om die reden gebruik ik X11 alleen als ik kleine onderdeeltjes in gepolijste alu (en dus
niet chroom) moet schilderen, en wanneer dat niet met een airbrush kan, maar met een penseeltje. Voor die kleine dingskes die niet (of moeilijk) kunnen worden gespoten en die in chroom moeten komen gebruik ik Model Master Chrome Silver. Die blinkt veel beter en geeft ook meer de indruk van chroom.
Wanneer het dan echt spuitbaar wordt dan grijp ik naar de airbrush en de metalizers van Alclad II. Maar daar heb je dan weer een leercurve te doorlopen vooraleer je echt goeie resultaten bereikt. Ik ben er tot nu toe nog nooit in geslaagd om een echte chroom-look te zetten zoals je die vindt op de site van Alclad II. Maar ik hoop dat ik het ooit eens echt onder de knie krijg.
Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. Anders, vuur maar terug.