Quote:
Originally Posted by Tom21
Bedankt Huudo. Maar als ik gepolijst heb, blijf je krasjes in mijn model zien. Ik schuur nat 3200 4000 6000 8000 en dan nog 12000 Hierna is de lak wel heel mooi egaal en glad, maar hij blinkt wel niet zo fel als ik zou willen. Is dit normaal? Verkrijg je die glans dan door de wax erover te doen?
Tom
|
Vergeet eens even het woord polijsten, voor de duidelijkheid.
Je model opschuren met de verschillende soorten schuurpaper is maar het halve werk. Daarna moet je nog met de Tamiya Rubbing Compound aan de slag. Deze zal de laatste krasjes verwijderen en de vernis pas echt op glans brengen. De diepte wordt in dit stadium pas echt goed zichtbaar. Wanneer je dit gedaan hebt, pas dàn komt de wax eraan te pas. De wax is echt om alles af te werken. De wax is niet in staat om de laatste krasjes eruit te krijgen.
Ik ben even niet goed mee met de foto die je gepost hebt. In welk stadium is dit? Nadat je de kas opgeschuurd hebt en voor je de laatste vernislaag hebt aangebracht? Of is de vernis hier al aangebracht? De schuurstrepen lijken niet overeen te komen met datgene dat je beschijft?
De bandendecals horen er niet vanzelf op te gaan. Je dient ze "ondersteboven" aan te brengen, maar vanzelf kleven gaan ze dan niet. Je dient dan op de bovenkant wat water aan te brengen, laten inweken en pas dàn gaan ze kleven.

Ik zou ze ook behandelen met Sol, opdat de randekes goed tegen de band gaan aanliggen, maar voorzichtigheid is geboden.