View Single Post
Old 30-04-2006, 23:45
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Tom21
De foto is genomen na het schuren met de schuurpads. Hier zitten nu nog twee lagen vernis over.
ok

Quote:
Bij sommige decals ging het papier er vanaf zonder water. Alleen zo'n velletje bleef er nog op. Die moest ik wel met water behandelen. Dan losten deze wel. En ik heb er al sol opgedaan. Maar denk dat ze nog een behandeling nodig hebben.
Wellicht door de ouderdom, maar je moet ze altijd met water behandelen. Is de normale gang van zaken.

Quote:
Dus na het schuren moet ik gewoon met die compound erover gaan en dan zijn de krasjes weg. Bij mijn audi zijn er geen krasjes meer, maar als je er zo overheen kijkt, in de zon of het licht, dan zijn er allemaal kringen in. Zoals op een echte auto, waar die wasstrepen in de vernislaag zitten. Gaan deze ook weg met die compound?
gewoon erover gaan met de compound? 't is maar wat je "gewoon" noemt, maar verwacht niet dat het een simpele klus is die in 1, 2, 3 geklaard is. Ik ben 2 avonden of een halve dag zoet met de carrosserie van een gewone straatwagen. Die kleine krasjes zou je op die manier wel weg moeten kunnen krijgen.

Quote:
Die producten bij de polijstset niet meer gebruiken dan?
Als de lak uitgehard is, dan ga ik opnieuw polijsten.

Tom
Dat heb ik niet gezegd en kan er enkel op tekst niet over oordelen. Wat jij als polijsten omschrijft, is niet het hele proces. Polijsten is immers het op glans brengen of spiegelend maken van. Volgens mijn zeer bescheiden mening hoort daar ook nog de bewerking met rubbing compound en wax bij. Wat je doet hoort wel tot de "polijst procedure" - als die er al zou bestaan natuurlijk - maar is niet de volledige procedure. Als je begrijpt wat ik zeggen wil. Vandaar dat ik daarstraks even zei "vergeet het woord polijsten even"...

Last edited by Guido; 30-04-2006 at 23:50.
Reply With Quote