View Single Post
  #4  
Old 02-03-2002, 05:19
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Conclusies:

De F1-2001B blijft een winnaars-wagen, wat Montoya ook mag beweren van slechte keuze's. Ook in de Qualify'ing was Ferrari dominant. In een nog niet eens zo schitterend rondje klokte Schumacher 5 tiende sneller dan zijn naaste concurrenten. het is bijzonder knap van Barrichello dat hij deze tijd nog licht wist te verbeteren. Dat hij geluk had met het moment waarop hij buitenkwam doet geen afbreuk aan zijn prestatie. McLaren en Williams waren dan wel iets beter dan in de trainingen. Maar als je 5 tiende/ronde moet toegeven dan kan je geen aanspraak maken op de pole. Een overwinning binnenhalen is dan al een bijna onmogelijke opdracht.

Zonder ongelukken haalt Ferrari morgen moeiteloos een 1-2 binnen. De concurrentie mag dan roepen dat het een slechte keuze is met de oude wagen starten, maar morgen zullen ze hun ongelijk moeten toegeven. Hun nieuwe wagen's verslagen door de oude Ferrari's .

Verder valt er over de qualifying weinig te zeggen:
- Toyota die zoals voorzien toch terug wat plaatsen vrijgeven
- En bij Jaguar (Ford) moeten ze misschien eens gaan nadenken om zich volop te gaan toeleggen op Rally. Na enkele jaren van zware investeringen brengen ze er nog steeds minder van terecht dan het toenmalige stewart dat met een klantenmotor van Ford rondtoerde. NU hebben ze een fabrieksmotor, een topbudget, een eigen windtunnel, en toch moeten ze een minardi voor zich dulden. 19e en 20e plaats is niet echt om goed van te slapen. Vliegt na een designer en vorig jaar de CEO binnenkort ook Lauda de laan uit ??
- Renault dat zich stilaan tussen jordan en saber werkt. Een serieuze evolutie met hetgeen we vorig jaar van Benetton te zien kregen.

airco
__________________
Reply With Quote