Quote:
Originally Posted by Jeroen_M3
Volledig mee eens, ik had vroeger nooit problemen om door de keuring te geraken, nu zou ik bijna mijn auto volledig uit elkaar moeten halen om er door te geraken 
|
Ik weet er alles van ( of toch veel ) !
Heel dat gedoe heeft me in elk geval al mijn job gekost !
Er komt op 15 mei een nieuwe richtlijn in voege ........
Officieus zou dat alvast betekenen dat op auto's van VOOR 1998 er weer véél meer mag.
Let wel : van dat geplande document is er zelfs al een tweede versie.
En lezen is inderdaad niet de sterkste kant bij de GOCA :
ze verschuilen zich altijd achter het argument " dat ze alleen maar de richtlijnen opvolgen " ( Befehl ist Befehl, waar hebben we dat nog gehoord)
MAAR :
hun interne dienstnota zegt dat ze alleen SPORT uitlaten moeten valideren ( gewoon een duur woord om voor een reeds "E"-gekeurde pot nog es 30 euro uit je zakken te kloppen),
DAT IS DUS NIET CORRECT : de tekst van het Ministerie zegt " een niet -Originele , E-gekeurde uitlaat "
DUS : moeten ze eigenlijk vanaf nu ook voor alle BOSAL en aanverwante vervangstukken de E-papieren vragen en een "tuningrapport" maken.
Dat is nu eenmaal de letter van de wet !
Eens benieuwd of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen. Mijnheer de onderstationschef stond in elk geval met de mond vol tanden.
Als je nog verdere voorbeeldjes wil van dit "eerst doen , dan denken " fenomeen, ik heb er met de vleet !