Quote:
Originally Posted by Ellen
Maar men mag wel niet vergeten dat er op het circuit ook mensen rondlopen die gewoon graag foto’s maken ... voor hun plezier. Het wordt deze hobby-fotografen (vind ik een beter woord dan amateur omdat de kwaliteit niet noodzakelijk minder is) verdomd moeilijk gemaakt om foto’s te kunnen maken in Zolder.
|
Hier ben ik het volledig mee eens!
Ik en zelf zo een amateur die zijn toestel uit de Aldi heeft gehaald. Simpelweg omdat ik het geld niet heb om dure dingen van een paar duizend euro te kopen. Maar dat neemt niet weg dat ik daar goeie foto's mee kan trekken, zeker voor de bedenkelijke kwaliteit van wat dat toestel eigenlijk is. Ik trek die foto's voor mezelf, ik heb geen website en die foto's komen van mijn pc niet af.
En toch wil ik graag ook goeie foto's trekken, dus niet alleen van een kleine auto daar in de verte voorbij die meters zandbak, of van een vermoeden van auto achter een dubbele draad. Een dubbele draad dan nog, waardoor het geen nut heeft tegen de eerste te gaan staan in de hoop die niet mee te hebben.
Zolder is een stom circuit, zeker en vast als amateurfotograaf. Zonder een pas kan ik daar niks, absoluut NIKS gaan doen. Mij zien ze daar dan ook niet meer terug. Maar ik kan enorm goed begrijpen dat iedereen die wel mooie foto's wilt trekken moeite doet om aan een pas te geraken. Het is het verschil tussen mooie foto's of geen. Mijn mooiste foto's komen ook van toen ik brutaal door een poort ben gestapt om tussen de persfotografen foto's te trekken van Kovalainen die zich installeert in zijn Renault. Dat iedereen hier kwaad is en het mij, als amateurtje, niet gunt, daar ga ik mij niets van aantrekken. Ik doe het weer als ik de kans krijg.
Zolder is verknoeid door alle hoge draad. Op andere circuits is da ni, vandaar dat het fenomeen van kleine amateurs voor den draad zich meer voordoet in Zolder dan ergens anders. De fout ligt bij Zolder, die het hele circuit toeschouweronvriendelijk hebben gemaakt. Als ze willen dat de toeschouwers op hun plaats blijven, zorg dan dat ze iets zien op die plaats. Tot dat gebeurd is blijf ik weg.
Voila, zo ziet ge het is allemaal van een andere kant