Het gaat wel snel allemaal zo, in een keer.
Oorspronkelijke foto is inmiddels al weg en bericht aangepast. tiens tiens. 't zal dan misschien toch niet zo zuiver tot op de draad zijn allemaal? Hier zal die foto natuurlijk niet zo snel verdwijnen.
Wat ik me loop af te vragen. Als er dan toch in opdracht van een website gewerkt werd en indien er dan toch een beetje geld mee verdiend is, waarom het dan plots wegstoppen, nu het ook elders, buiten een gamersitje "onder ons", bekend is...? Iets niet in orde, of is het vervelend om onder vuur te liggen?
Maar dat is het punt niet. Het punt is dat er amateurs (met niks in orde) het werk overnemen van de professionals die het alsmaar moeilijker en moeilijker krijgen. En dat de organisaties/uitbaters van de circuits niets, maar dan ook niets doen om de professionals te steunen/helpen. Dàt, mijnen beste jongen, is het verhaal hier, en dat verhaal wordt natuurlijk gestaafd aan de hand van bewijsmateriaal dat "in the internet age" heel makkelijk op te snorren valt. Valt dat even tegen. Wie stoer doet en zijn nek uitsteekt, komt al eens in zwaarder weer terecht.
Én er is een hemelsbreed verschil tussen een amateur, met de ambitie om later professional te worden (ondertussen de nodige cursussen/lessen enz. volgt), of een amateur die er gewoon bij wil zijn en via "een vriend met een vlotte babbel" aan een vestje/pasje is geraakt. Ik neem aan dat iedere professional ook ooit ergens begonnen is, maar als dat tegenwoordig de attitude is om te beginnen, dan vrees ik al voor binnen een jaar of 10...