Quote:
Originally Posted by student
Ik pak niet te veel risico's, maar er kan altijd iets gebeuren, het is eender waar ge staat
|
Je ziet tenminste in dat een verblijf voor de draad niet zo vrijblijvend is als dat men denkt. Stel nu dat er idd een ongeluk gebeurd en je bent in het bezit van een perskaart van een circuit of organisator dan ben ik toch bang dat het voor jou een zeer duur grapje gaat worden. Geen enkele verzekering zal iets uitkeren. In het geval van een blijvende invaliditeit kun je bij pa en ma aankloppen voor de centen.
Mensen die in het bezit zijn van een RACB/KNAF/FIA pas staan op dat punt sterker. Als er al geen verzekering vastzit aan die offciele passen dan helpt het wel bij het afsluiten van een verzekering voor gevaarlijke werkzaamheden.
Ik verbaas me erover dat jullie allemaal zo licht denken over de mogelijke consequenties.
De grote blunder van dit weekend is en blijft de houding van RPM/World Series op dit gebied. Die zijn voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor de volksmassa met een perskaart. Zeer benieuwd of ze die perskaarten zo ruim blijven uitdelen in de loop van het seizoen. Een kantoortje in een of frans stadje schijnt het e.e.a. te hebben meegekregen over deze "gebeurtenis"
Het aantal mensen voor de draad moet mijn inziens tot een minimum beperkt worden gezien de risico's. Wellicht dat circuits en organisatoren dan iets minder populaire maatregelen moeten nemen. Jammer dat is dan maar zo. Op lange termijn zullen die maatregelen renderen.
Een oude rot in het vak vergeleek afgelopen zaterdag de huidige situatie met de opkomst van de radiopiraten in de jaren '70 en '80. Na een explosieve groei zijn die gasten na verloop van tijd ook uit de lucht gehaald