Quote:
Originally Posted by AVD
:
Bij te horen dat het geluk toch nog een beetje wil helpen
misschien een klein beetje off-topic  , maar hoe krijgen jullie info ivm met de stand van zaken,
Ik bedoel dan vooral ivm blauwe vlag situatie's ?
en wat bedoel je met voorsigalisatie?
grtz
AVD
|
Marshals nemen de meeste beslissingen voor in hun sector zelf. Enkel de rode vlag en bij een safety car wordt het op vraag van de veiligheidsdienst van het circuit gedaan.
Dus beslissingen over het al dan niet geven van een blauwe vlag / gele vlag etc worden door de marshals zelf genomen. In sommige omstandigheden kan het wel eens zijn dat de veiligheidsdienst vraagt om bv een geel-rood gestreepte vlag te geven gedurende enkele ronden.
Wanneer er een gele vlag wordt gezwaaid zullen de marshals van de voorgaande post een gele vlag gestrekt houden. Dat is de voorwaarschuwing. Zo weten piloten dat er in de sector na de gestrekte vlag een gele vlag situatie is en dat er daar dus opgepast moet worden. In Zolder is er op sommige delen van het circuit een beperkte zichtbaarheid voor de piloten. Met de voorwaarschuwing worden ze toch op tijd gewaarschuwd en kunnen ze hun snelheid aanpassen.