View Single Post
  #1  
Old 03-03-2002, 06:35
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Australië: Race ==> het verslag

Van de *damp*track van in de warm up is geen sprake meer. De baan is kurkdroog. Ideaal voor een spannende race.

Bij de start al direct sensatie. De beide Ferrari's komen niet zo goed weg en daardoor krijgt Ralf Schumacher de kans om tussen beide Ferrari's te duiken. Direct zit hij in de slipstream van Rubens. Wat volgt is een monstercrash waarbij Ralf als het ware over de auto van Barrichello vliegt. In de scrimage die volgt wordt direct de helft van het veld vernietigt. Onder normale omstandigheden zou je een restart verwachten bij zo een auto-kerkhof. De koersdirectie besluit echter om het op te lossen dmv van een safety car. Hierdoor zijn alle gecrashten ineens 'out of the race'.

Na 5 ronden is er een restart. Montoya maakt vlakt na de restart een foutje, en verliest een plaats aan Schumacher. Coulthard is ondertussen gaan vliegen. Trulli is 2e maar staat onder grote druk van Schumacher. Even later bezwijkt hij onder deze druk en crasht in de muur. De safety car opnieuw buiten en de nieuwe stand. 1e Coulthard 2e Schumacher 3e Montoya.

Bij de restart stuurt Coulthard zijn McLaren het gras in. Schumi eventjes de ideale lijn kwijt en plaats op de rechte lijn kwijt aan Montoya die leider wordt. Lang duurt het echter niet want Schumacher is duidelijk de snelste. Nog 3 ronden kan Montoya het volhouden (vooral te danken aan de sterkere BMW-motor op de rechte lijn). Als het niet op de rechte lijn kan denkt schumacher, dan maar in het infield. Met een bijzonder knap manoeuver pakt hij Montoya in Brabham.

Hierdoor is de race gereden. Wat volgt is een dominante Schumacher, een sublieme Ferrari, McLaren en Williams die vechten om de 2e plaats. Door de crash van Villeneuve en een aantal technische uitvaller's (oa. Coulthard) komen er slechts een acht-tal auto's aan de aankomst. Dit leidt tot deze ongewone uitslag.

Quote:
P. No Driver Team - Engine Tyres Gaps/Laps Average Stops
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1h35'36"792 193.011 Km/h 1
2. 6 MONTOYA Williams BMW M + 0'18"628 192.387 Km/h 1
3. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M + 0'25"067 192.172 Km/h 2
4. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1 lap(s) 1
5. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 2 lap(s) 1
6. 24 SALO Toyota M 2 lap(s) 2
7. 22 YOONG Minardi Asiatech M 3 lap(s) 1
8. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 5 lap(s) 2
airco
__________________

Last edited by airco; 03-03-2002 at 06:51.
Reply With Quote