Een update-tje:
Heb de meeste onderdelen vastgekleeft ( Spoiler, vleugel, ruitewisser, en de ruiten). Hier het nieuwe uitzicht:
Eerst enkele foutjes: Nuja, kanjers, kamels
Zoals hoger staat, waren m'n twee dakstijlen geplooid van de kit die ik gekocht had. Nu wou ik ze rechten door ze vast te kleven aan de ruiten die ik erin plaatste. Op advies heb ik geen modelbouwlijm gebruikt, maar seconden-alleslijmer. Straf materiaal zulle. De onderdelen die je aan elkaar kleeft, hangen ook echt aan elkaar. De contact-punten lossen een klein beetje op, en vermengen zich met elkaar, ze lijken aan elkaar gesmolten.... Vree straf materiaal, zoals ik al zei...Toen ik de stijlen aan het lijmen was, is de lijm uitgelopen over ruit. Diagonaal van de ene kant naar de andere kant. En van dan af is het verkeerd beginnen lopen. Ik wou het opkuisen, vingers vol me lijm… => Alle ruiten zijn gevlekt mat geworden en gelukkig m'n vingers nog net losgekregen van de auto en van elkaar. Ik heb de boel even laten opdrogen, om het gemak iets rustiger worden, en even nadenken wat ik nu zou doen. Geen probleem, met desolvan de lijm oplossen van de ruiten. Eerst voorzichtig, dat leek te lukken, dan een stukje meer, dat ging niet. Desolvan lost namelijk ook plastiek op. Damn, weer miserie. Stoppen met desolvan. Doordoen met iets makkelijk, om toch het gevoel weer te krijgen. Een spiegeltje er aan lijmen. Wat gemakkelijk lijkt, is opeens een heel moeilijke opdracht. Lap, spiegel verkeerd gehangen. Hij staat niet op de juiste plaats. En door die superlijm, niet meer los te krijgen. Na dit ben ik het gestopt, en ben voetbal gaan kijken. Tijdens de rust foto's genomen en rustig de fouten gaan bekijken: Ruiten zijn vuil, stijlen nog steeds geplooid, en spiegel hangt verkeerd... Om de lijm toch een beetje 'nuttig' te gebruiken, heb ik de ruitenwisser op werkende stand gezet, en zijn de ruiten nat aan de buitenkant, en aangedampt aan de binnenkant. ( Allez da's de uitleg die ik er aan geef …)
Eenmaal je begint te sukkelen blijf je gewoon op de verkeerde weg…
Het volgende zal nu zijn om alles nog eens te overlopen, te decallen en de neus klaar maken voor de LED’s. De luchthapper voor de intercooler zal ik nog afwerken, en meer afsluiten. (Intercooler inkleven).