View Single Post
  #8  
Old 18-05-2006, 13:20
BE Drift Series's Avatar
BE Drift Series BE Drift Series is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 142
Quote:
Originally Posted by Jeroen_M3
Ik vind de 75 turbo een leuke auto, maar ik heb er nooit een gehad, dus ik weet niet wat er kan aan veranderd worden.
Bij mij is de camber vooraan -0.5° en met de 'toe out' wil ik nog een beetje experimenteren, de caster en achteraan is alles standaard.
Ik denk dat de hoofdregels als volgt zijn:
*Meer caster zorgt ervoor dat het stuurwiel vlugger terug keert en verhoogt de stabiliteit, maar het sturen wordt moeilijker
*Minder camber zorgt voor meer grip
*Toe out zorgt ervoor dat de wagen gemakkelijker instuurt
Als de bound en de rebound regelbaar zijn op schokdempers, dan pak je meer rebound dan bound, zowel voor als achter.
Maar wat de juiste instellingen betreft, hangt het vooral af van de wagen en de chauffeur.

@Joep:klopt dit een beetje

ik heb geleerd om op fora geen tips of adviezen te posten, omdat er altijd iemand is die het beter weet. Ook kan het zo zijn dat ik het verkeerd zie of anders zie, maar dit zijn mijn ervaringen en antwoorden en ik beweer dus niet dat ik de wijsheid in pacht heb, ben ook geen pro, meer een echte liefhebber die graag aankloot met afstellingen / weegschalen / bandenspanningen, heb wel ervaring met het afstellen van race-auto's en driftauto's, maar heb voor de zekerheid ff overlegd met specialist Henk Thuis van Intrax (de leverancier van mijn schokbrekers)
1. klopt, meer caster zorgt ervoor dat het stuurwiel terug wil
2. klopt niet, hoe raar het ook klinkt, probeer maar eens uit
3. uitspoor op de achteras zorgt er niet voor dat de auto makkelijk instuurt, maar zorgt wel voor meer overstuur. Dat daardoor de auto overstuurt instuurt is wel waar dus


En wat BE Driftseries betreft, veel drifttijd, leuke parcours en een geweldige sfeer, dus gewoon afkomen
idd, iedereen welkom!

Last edited by BE Drift Series; 18-05-2006 at 13:27.
Reply With Quote