View Single Post
Old 19-05-2006, 16:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Dat hád kunnen helpen als hij de ruitenwissers er al niet op vastgeplakt had. Alhoewel, polishen alleen zal niet volstaan vrees ik want de schade is toch wel aanzienlijk.

Manmanman, ik voel me hier percies Piet Huyzentruit die de meubelen moet proberen te redden...

Bon, eerste opmerking : je had die A-stijlen beter gewoon rechtgeplooid in plaats van te proberen ze aan de ruit vast te plakken. Model in wat warm water leggen of boven een eierkoker houden die waterdamp produceert, en de warme plastic is zo plooibaar als je maar wil tot hij weer afkoelt.

Tweede opmerking : ruiten mag je NOOIT met secondenlijm kleven!!! NOOIT!! Ze zullen altijd wit uitslaan, zelfs als je niets morst. Dat is gewoon een chemische reactie die bij het uitharden van cyanoacrylaatlijm plaatsgrijpt. Gebruik liever witte houtlijm of wat plasticlijm (maar dan alleen op de centrale plaats onder het dak).

Derde opmerking : het repareren van die ruiten is niet onmogelijk, maar dan moet je ze wel terug losmaken van de carosserie. Eens ze los is kan je ze beginnen af te schuren met grof schuurpapier tot alle grove strepen weggeschuurd zijn. Je zal zien dat je ruit dan helemaal mat geworden is. Dat is niet erg, hoofdzaak is dat ze egaal mat is en geen strepen of lijmresten meer vertoont. Daarna ga je steeds met fijner schuurpapier de glans herstellen. Van een korrel 320 ga je via 600 naar 1000, 2000, enzovoort tot 12.000. Daarna polijst je het plastic nog eens op met compound en ze ziet er beter als nieuw uit.

Succes!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote