Voor mij verdienen ze het net wel om keihard afgekraakt te worden. Als ze iets doen dan hadden ze het evengoed meteen goed kunnen doen.
In tegenstelling tot vroeger heeft de VRT nu wel degelijk een goed uitgebouwde sportredactie en veel meer financiele armslag Aan een gebrek aan mogelijkheden of middelen ligt het dus zeker niet.
Ik denk dat het stilaan duidelijk is dat het de VRT enkel te doen was om een kijkcijfertopper af te snoepen van VTM. Om en bij de 200.000 kijkers is misschien niet veel, maar wel voor een zondagnamiddag. Dat ze de kwalificaties daarbij ondergeschikt vinden en dus niet uitzenden, heeft enkel te maken met het feit dat die minder kijkers trekken en het getuigt van bijzonder weinig respect voor de f1 liefhebbers. Geloof me, het heeft echt niets te maken met één of andere clausule in het contract voor de uitzendrechten waardoor ze de kwalificaties (en de persconferentie) niet kunnen of mogen uitzenden. Het is voor hen gewoon een kwestie van het goedkoopste (en voor hen meest lucratieve) contract te bekomen. Als Kanaal 2 het kon, waarom kan de VRT het dan niet ?