raceverslagje Panic Racing
Omdat het sedert jaren onze gewoonte is dit te doen en er elders (andere thread) sprake is van enige doodbloei, hier een beknopt raceverslagje van ons team.
Slechs 1 mecanieker kon die dag aanwezig zijn, onze teamchef moest verstek laten, wegens een communiefeest.
De voorbereiding van de training was dramatisch in die zin dat er nog 2 nieuwe banden ( welke ik al meehad) moesten opgelegt worden door de Dunlop vrachtwagen...... gans achteraan, en wij hadden geen kar mee !, was blijkbaar overbodig !!!!- komt erop neer dat ik met 2 wielen zwetend als een paard kwam afgesjokt terwijl de sprinterscup al stond te wachten om de training te verrichten en ik zelfs nog mijn raceoverall niet aan had.
Tot overmaat van ramp kreeg Meganeke terug haar grillen door te verzuipen bij het opstarten, na het plaatsen van nieuwe bougie's kon ik de training aanvatten bijna 10 minuten later. Dit was ook m'n eerste kennismaking met het vernieuwde circuit van Zolder.
Er waren 27 wagens ingeschreven.
Een 8 ste trainingstijd met 1'50" viel me te beurt.... één jaar terug zou dit in de Sprinterscup een 2 de plaats opgebracht hebben (na Kevers) om maar te zeggen dat het niveau van de Sprinters serieus opgekrikt is.
De Race: Deze had plaats met 15' vertraging dus langer dan 30' zaten we al in de wagen te zweten aan de startgrid.
Onze Megane is geen gemakkelijke auto om stilstaand te starten wegens "al of niks" van power dus verloor ik een plaats aan de mini van Tom Vandeplas.
Het werd een sportief gevecht met de Honda Integra en de mini welke me voorgingen, de Integra kon ik relatief vlug over maar de mini samen met de Golf van Dirk Willemen waren toen m'n "speelmakkers" héél close was het een bepaald moment met een foutje van de mini van Vandeplas welke efkes dwarsging waardoor de Golf en ik het hazepad konden nemen.
Was het vermoeidheid of concentratieverlies ??? maar op een gegeven moment begon ik de Golf te lossen en deze was oninhaalbaar geworden.
Ik herpakte me en zag de Bmw van Geert Dierckx een 30 tal meter voor me welke de Golf van Willemen moest doorlaten maar kon er niet meer bijkomen.
Dus 6 de plaats algemeen en 4 de in de klasse S3 welke natuurlijk de felst bestreden klasse is in deze cup.
Beste rondetijd door Meganeke 1'49" en beste van Golf Kevers 1'47" ...een wereld van verschil.
Luc
Panic Racing
|