View Single Post
Old 23-05-2006, 18:47
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Belcar heeft FIA GT reglement overgenomen zodat er van dat kampioenschap gemakelijk wagens naar hier zouden kunnen komen om een race mee te nemen. Klinkt héél mooi, maar in praktijk... ik zie niet snel een FIA GT team met hun GT1 naar hier komen. FFSA GT reglement overnemen, en dan hopen op een FFSA GT guest in de Belcar daar zit wel véél meer kans in hoor. FFSA komt ook naar SPA dit jaar, weliswaar zonder de GT's maar met al z'n andere categories. Hadden Belcar en FFSA hetzelfde reglement dan ben ik ervan overtuigd dat ze een deal hadden kunnen sluiten met elkaar om bv. een gezamelijke race op Spa te houden. Ik weet het 2de keer dat ik dit bovenhaal maar blijf bij deze visie dat dat mogelijk zou zijn in toekomst en veel meer perspectief opleverd dan sommigen denken. Een nationaal team uit FFSA gaat eerder naar Belcar komen dan dat een FIA GT team dit zou doen...

@ Joost: Waarom zou dat einde van Mosler, Stealth en Ultima beteken?
Ultima en Mosler gaan dan gewoon naar de GT2, zie ik geen probleem in hoor.
En de Stealth krijgt net zoals sommige andere wagens enkele voordelen om zo dichter bij de TOP te horen in GT1. PS je zegt weg met tourwagens?? Dat is ook de bedoeling hé.. die gaan toch binnekort naar BTCS...

@ Mark: Jouw voorstel brengt het Belcar Niveau naar beneden, vind je niet?

@ Bramzel: Je spreekt over competitievervalsing?? In FIA GT hebben ze een paar jaar geleden de Porsche Biturbo/GT2-R's hun restricoren laten verkleinen, dit was de doosteek voor PSI in het FIA GT kampioenschap.
Dit kun je dan ook competitievervalsing noemen...

@ Marcel: Oude wagen vol met evoluties zeg je...
Oke de Vipers zijn de oudste, maar de SRT C5-R is ook al een paar jaar en heeft er ook al een hoop evoluties mee hé...
En die C5-R's zijn ook nog niet op hun TopPunt van hun kunnen hé...
Van het moment wanneer de 'oudere' GT's sneller worden, zal men bij SRT en GLPK wel gerust een manier vinden om ook 'nog' sneller uit de hoek te komen.
Reply With Quote