View Single Post
Old 25-05-2006, 10:52
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

In het eerste deel van de race was het inderdaad hard tegen hard. Echter duidelijk merkbaar dat beide piloten er geen negatieve houding op nahielden tegenover elkaar en het gewoon rijden op limiet was en je weg zoeken door het tragere verkeer..
Je kan het aanzien als teveel auto's op een te smalle strook asfalt. Soms moet je dan wat duwen om erdoor te raken..., beter dat ze elkaar een duwtje in de zij geven dan dat ze er een tragere deelnemer uitmikken die toevallig ook daar rijdt waar de twee kemphanen aan het vechten zijn voor positie.

Zolang zulke touchettes beperkt blijven tot "deurtje trek" tussen de beide wagens zou ik het acceptabel vinden en zeker spectaculair noemen naar de toeschouwers toe.
Zou dit gedrag zich overzetten naar de tragere wagens toe lijkt het me te ver gaan en is er sprake van wedstrijdvervalsing

Het is wel aan de wedstrijdleiding om de grens van het aanvaardbare vast te leggen en bij excessen in te grijpen.

Ik meen ook geen enkele negatieve kritiek te hebben gehoord van de piloten of teams over deze vorm van rijden.
Bij gebrek aan enige andere spanning aan de kop van de race leveren zulke acties toch enige vorm van entertainment.

** edit¨**

Post hieronder geeft dus duidelijk ander beeld. Heb ik dus eerder niet rechtsreeks gehoord!
t

Last edited by fordje; 25-05-2006 at 10:54.
Reply With Quote