Reken maar dat er meer gele vlaggen waren. En tel er ook maar op dat de rijders over de radio gewaarschuwd worden.
Op de beelden was duidelijk te zien dat Schumacher het stuur weer recht draaide om zo bijna tegen de muur aan te rijden.
Ik wed dat als hij tiende stond hij de bocht makkelijk gehaald zou hebben.
Hier nog een veelzeggend stukje van een ander forum, waar ik me volledig bij aan sluit:
Sporten doe je om te winnen, maar de glans van het winnen verdwijnt subiet als je daar een Schwalbe voor nodig meent te hebben. Professioneel? My ass!
De huidige F1 is naar de kloten omdat de rijders steeds minder invloed hebben op het uiteindelijke resultaat en de heer Schumacher is DE exponent van de teloorgang van het kijkspel. De laatste tien jaar heeft hij briljant gereden maar nooit meer briljant gestreden. Hij was slachtoffer van de twee mooiste inhaalacties uit de laatste tien jaar, Coulthard buitenom op Magny Cours en de weergaloze passo doble met Hakkinen en Zonta op Spa. Altijd meerijden zonder te excelleren, de F1 als een tijdrit waarbij strijd wordt vermeden en de rondetijden heilig zijn. Dieptriest als je voor enkele honderden Euro’s een kaartje moet kopen voor het wereldkampioenschap strijdvermijden.
En nu dit, weer die blik die je zag achter de vangrail in Adelaide, stiekum blij met z’n eigen verrotte ik, heimelijk trots op een mentaliteit die overwinningen oplevert maar een sport naar de sodemieter helpt. Ik was even vergeten wat voor een vreselijk mens het is, maar ik ben weer wakker gelukkig….