View Single Post
Old 01-06-2006, 08:59
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Tja, 't is menselijk zeker.
Schumacher vertoont overigens veel gelijkenissen met Senna ; die was ook jong en arrogant toen hij de F1 binnenstapte en bulkte van het zelfvertrouwen en het talent. Hij gaf de gevestigde waarden als Lauda, Rosberg, Piquet en Prost ook 'op hun bakkes' of maakte het hen ten minste het leven zuur (op de piste en ernaast).

Een aflossing van de wacht is altijd moeilijk om te verteren voor fans van de oude garde (ik ben er zeker van de MS-fans maar moeilijk Alonso zijn succes gunnen), maar voor mij persoonlijk komt daar nog de hele historie van de illegale Benetton bij waar MS toen mee reed (dat is althans wat ikzelf geloof) en dat maakt het dubbel moeilijk hem te 'aanvaarden'. Bovendien heeft hij in de loop der jaren heel vieze streken uitgehaald (geleerd van Senna ?). Omdat ik de laatste jaren echter minder en minder de F1 volgde, had ik leren leven met zijn aanwezigheid en vind zelfs dat zijn titels van 2000 en 2003 straf. Maar iemand die 7-voudig kampioen is, hoeft zich toch niet te verlagen tot vieze trucs.

Overigens heb ik als zware Senna-fan nooit beweerd dat Senna de beste aller tijden was. Al een tijd besef ik dat dit een zinloze bewering is en voorheen vond ik dat deze 'titel' eerder een Fangio of Clark toekwam.