Ik vond eerst dat er al veel te veel gezeverd was over dat incident, dacht dat het al lang afgesloten was. Maar ja, langs de andere kant, waar dient een forum anders voor en als ik vind dat het afgesloten is, waarom lees ik het dan nog?
Enfin, ter zake, in de vergelijking Schumacher vs. Senna, denk ik dat het verschil eerder ligt in het feit dat Schumacher nooit een echt goede waardige tegenstander gehad heeft. Senna is groot geworden door legendarische duels met Prost voornamelijk. In die duels is er al eens een "foutje" gebeurd of een teamorder gevallen, wat dan een groot verschil kan maken. Als je met zoveel wereldtitels op zak en duidelijk sneller en met meer talent dan de rest rondrijdt en je gaat dan nog een onsportieve daad doen, dan is het eerder zoiets als van: "tegen kleintjes kan je wel hé?"
Waren Alonso en Schumacher van dezelfde generatie geweest, of had Alonso al 7 titels en Schumacher nog maar eentje, en werden de duels intenser, werd er anders over gebabbeld denk ik. Een sport wordt groot door duels, door tegenstanders die elkaar zo hard waard zijn dat ze nog net iets verder dan het uiterste moeten gaan. Een Senna die ze tot op het podium moeten slepen, waarbij hij zijn beker haast laat vallen, na 3 pogingen dat ding toch boven zijn hoofd krijgt gehesen is een grote meneer. Een Schumacher die nog heel fris staat te genieten van zijn overwinning, naast in-het-zweet-badende mede-coureurs is saai. Maar hij is dan wel sneller dan iedereen, maar weinigen gunnen het hem.
Mijn mening en ik ga hier nog wel eens komen lezen de komende dagen denk ik