Hallo,
Ik ben zelf nog amateur(hobby)fotograaf.
Heb ook nog geen perskaart, maar zou die graag een willen.
Waarom zal ik jullie ook even uitleggen,
Ik beoefen een vrij zwaar beroep en ik weet dat ik dit geen jaren meer kan doen.
Dit beroep beoefen ik nog steeds met alle plezier.
Ik wil aan mijn toekomst denken en zou graag beroepsfotograaf willen worden.
Dan moet je toch ergens beginnen, ik neem niet aan dat de beroepsfotografen van nu niet van de ene op de andere dag beroeps zijn geworden.
Ik ben dik 3 jaar geleden begonnen met fotograferen gewoon achter de hekken heb veel ervaring opgedaan (je kunt vanuit hier ook vele mooie foto's maken).
Ik heb in die tijd ook veel geïnvesteerd in apparatuur, en ben nog bezig met investeren.
Eind vorig jaar heb ik de keuze gemaakt dat ik beroeps wil worden.
Heb verschillende dingen geprobeerd om een perskaart te bemachtigen, kranten aangeschreven, tijdschriften, me in latenschrijven bij Kamer van Koophandel enz.
Ik heb nog steeds geen perskaart, omdat ik eerst genoeg opdrachtgevers wil hebben om naar het desbetreffende circuit te gaan om er een aan te vragen.
Die krijg je niet zo makkelijk als je achter de hekken foto's maakt.
En dan zie je inderdaad mensen die een compacte camera hebben met een perskaart, en daar kan ik me wel een beetje aan ergeren.
Die mensen lopen met een cameraatje van een euri of 200 rond voor de hekken terwijl ik met apparatuur van een euri of 6000 achter de hekken sta.
Ik wil ook geen beroeps in de weg staan, want voor hen is het hun inkomen.
Ik vind ook dat er andere regels moeten komen, maar laat een serieuze beginner wel de kans krijgen om ergens te beginnen.
Groetjes Jurgen.
|