View Single Post
Old 06-06-2006, 22:38
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Arrow

Quote:
Originally Posted by SMM DOC
Ik ben een van de vaste artsen van het Medical Team op CZ, mijn kaart geeft me "all time full track access" maar ik, noch een van mijn medewerkers, komen tijdens een race achter de FIA draad vandaan zonder daar een goede reden voor te hebben.
Eindelijk nog eens iemand die de gevaren voor de draad uitlegt. Iemand met een fototoestel voor de draad is sowieso de zwakste schakel. Baanposten en andere veiligheidsmedewerkers voor de draad zijn altijd met zijn twee. De een let op de ander. Hoe werkt een persoon met een fototoestel? Hij let alleen maar op die ene wagen die hij aan het fotograferen is. Wat er voor zit of achter krijgt hij niet mee. Daarnaast heeft ie geen buddy die hem in geval van nood wegtrekt.

De bewuste column:
http://www.depaddock.eu/marshal//thr...ternetpipo.pdf
(met goedkeuring van de Start-redactie, morgen volgt nog een scan)

Voor een groot gedeelte kan ik me vinden in deze column. Iedereen is een beetje schuld aan deze malaise maar het forum De Paddock niet. Voor andere fora kan ik niet spreken.

* Circuits en organisatoren zijn maar wat mediageil. Alles voor de kijkcijfers zullen we maar zeggen.
* Internetpagina's met een hoog cowboy-gehalte.
* De beroepsgroep zelf. In de afgelopen jaren hebben zij in de afgelopen jaren geen sterke hand gevormd tegen nationale bonden, circuits, organisatoren en het internet-gespuis. Geen vorm van marktprotectie.........alhoewel, mag dat nog in Europa? Daarnaast zijn mensen die werkzaam zijn in de media meestal voorzien van een sterk eigen mening. Als ze die niet hadden waar ze ook nooit doorgedrongen tot het persgilde. Probeer maar eens met zo'n groep mensen tot 1 sterk front te komen Dan hebben we het nog niet gehad over het chronische tijdsgebrek, deadlines en dat soort voorkomende problemen van de desbetreffende beroepsgroep. Neemt niet weg dat ze toch een sterk front moeten gaan vormen tegen de vervuiling voor de draad.

In het stukje komen de fora naar voren als een van de boosdoeners. Dat klopt ten dele. Als een organisator of circuit een licentie verstrekt aan iemand van een forum, omdat hij de vertegenwoordiger is van dat forum, dan hebben ze het spelletje duidelijk niet begrepen.

Wat betreft vzw De Paddock / Forum depaddock.eu kan ik met een gerust hart verklaren dat wij als bestuur niemand hebben aangedragen voor een "perskaart". Dat is niet het doel van dit forum. Dat hebben we in het verleden ook nooit gedaan. Neemt niet weg dat bepaalde personen in het verleden hier misbruik van hebben proberen te maken.

Dat mensen uit de perszaal, als vertegenwoordiger van een andere site, hier hun verse foto's komen posten of hun nieuwtjes van het circuit, daar kunnen wij helaas niets aan doen. Sterker nog...........circuits, teams en organisators komen zelf hun nieuwtjes hier posten.

Wij zijn in dat geval een gevolg van iets anders. De oorzaak is het lakse beleid van circuits en organisatoren die de perskaarten als snoepjes uitdelen.

Nogmaals, voor andere fora kunnen we niet spreken.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 06-06-2006 at 22:42.
Reply With Quote