Gewoon rustig blijven mannen, alles komt in orde
Aan het ganse verhaal zijn er 2 luiken:
- Dat van de uitvoerder
- Dat van de opdrachtgever
In België is er plaats voor X aantal professionele fotografen voor de autosport. Laat iedereen die een mediakaart wil zijn cv opsturen - plaats alle gepubliceerde stukken naast elkaar, maak een evaluatie en geef deze mensen onbeperkt toegang tot alle autosportmanifestaties. Geen vestje met een nummer er op = geen foto's van voor de draad.
Iedereen moet beginnen met vallen en opstaan, iedereen moet de kans krijgen om de stiel te leren. Maar je eerste jaar als fotograaf een kaart krijgen ( met de smoes via een website) foto's nemen en deze onder de prijs aanbieden aan teams is pure broodroof voor de profs.
Ga eerst eens een paar jaar werken, al was het voor een peulschil, investeer in het vergaren van kennis en connecties, vergaar verschenen artikels, en kom dan de grote man uithangen.
Wij moeten er niet van leven. Indien we niet binnen mogen verschijnt er niets, zo simpel als pompwater. Het enige wat ik weet is dat wij wel degelijk geschreven pers brengen, dito het betere fotowerk (beiden betalend).
Dat in diverse media enkel de top 3 beschreven en vermeld worden is soms begrijpbaar. De uitvoerders krijgen van de opdrachtgevers niet altijd de plaats in de media om te brengen wat ze zelf zouden willen brengen. Gelukkig hebben wij deze leemte kunnen invullen met het BMR boek. Als je enkel de top 3 brengt maak je meerdere teams ongelukkig dan gelukkig. Breng je over iedereen iets dan kan iedereen zich daar in vinden en verkoop je meer. Onbegrijpelijk ( maar goed voor ons)dat sommige goede media deze boodschap nog niet begrepen hebben.
Geloof mij, de markt is in volle expansie en de gevolgen en oplossingen zullen niet lang op zich laten wachten. Zij die denken dat iedereen zit te slapen achter de schermen zijn dik mis.