Quote:
Originally Posted by Mark
Na bijna 10 uur ligt er een echte GT aan de kop van de 12 uur Belgian Touring Cars Series in de klasse GT2  Zo, die bal moesten we ff in de het doel schieten  Uiteraard die GT met het koningskoppel Duez-Goossens  Trouwens, de Belcar Porsches van NGT en First doen het ook lekker.
|
Uiteindelijk heeft er WEL een T - klasse wagen gewonnen. (De Jaguar)...met als 2e...OOK een T - wagen (die van Slaus) en de 3e was uiteindelijk een GT...dus niet zo negatief vóórdat een race volledig is gereden !!
Quote:
Originally Posted by mark
Silhouettes blijken dan toch fragiel te zijn, of zijn ze niet bestand tegen hoge omgevingstemperaturen? De Audi in ieder geval niet  Zoiets zie je toch zelden op een circuit dat een wagen volledig in vlammen in opgaat. Ben dan toch benieuwd hoe de bluswerkzaamheden zijn verlopen.........
|
Ik blijf dat ook inderdaad raar vinden. Ik heb de ruwe beelden uit de Seat gezien via Thomas. En er gebeurt niet iets raars ofzo (op het eerste ogenblik)...de wagen raakt niets ofzo...
Maar niet ALLE silhouettes zijn fragiel, want de uiteindelijk wint een silhouette...
Quote:
Originally Posted by Mark
Gratis toegang voor dit evenement? De publieke opkomst is zo te zien zeer magertjes. Een foto van de grid, let op de achtergrond:
|
Wel eens gezien hoe de zon draait op Spa? Dan weet je ook dat de hoofdtribune in de middag pal in de zon staat. Achterin op de tribune was het dus wel druk, de eerste rijen zitten nu eenmaal in de zon. En onder dat ding zat ook nog eens een VIP- gebeuren.
Nu moet ik toegeven dat het vorig jaar drukker was. Maar toen ik even een klein rondje maakte, zag ik dat best vol was tussen de bomen op het circuit. (zeg maar de bronze zone). In de zon was het gewoon niet uit te houden....
En het hoeft niet altijd mega druk te zijn. Het was echt gezellig druk...niet te vol, maar ook niet zo dat er niemand was. Dat heb ik wel eens met een Belcar anders meegemaakt
En om gelijk maar even door te babbelen...de race was spannend tot de laatste rondes. Iemand in die silhouette van Slaus/Lupant/Palttala liet zien hoe je een BMW moest besturen...door in 3 - 4 rondjes van ongeveer 8 seconde achterstand op je voorganger, je voorganger in te halen.
Die GT wagen van Pino liet ook zien dat je een mooi resultaat kunt neerzetten met een niet goedwerkende versnellingsbak.
Om nog even een vergelijking met de Belcar neer te zetten. Het podium was hier één groot vreugde iets. Iedereen was blij voor elkaar en hadden feest met elkaar. En dat maakte niet uit in welke klasse dat was, de T1 had er evenveel lol als de T6 - klasse. Het Belcar podium komt (soms) wat formeel over.(bij mij)
Ik ben er dus een weekendje geweest. En heb me echt opperbest vermaakt. Veel meer spanning gezien dan tijdens een Belcar weekend, en de sfeer was erg geslaagd...Bij mij kwam het over dat iedereen elkaar het geluk gunde...