View Single Post
Old 19-06-2006, 08:50
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik ben zaterdag geweest en ik ben tevreden terug naar huis gekeerd.
Een aparte parking voor de motards, vlak aan de Jacky Ickx-chicane (?), was het eerste positieve dat me opviel.
Daarnaast, zeker ’s morgens, weinig tot geen volk, zo heb ik het graag (de organisatoren waarschijnlijk veel minder…). Heb me eerst een tijdje op die hoop zand aan de eerste bocht geposteerd en daarna beginnen rondwandelen (overdekte kijkplaats aan s/f, en zo verder gegaan tijdens de pauze : via de eerste chicane naar de Villeneuvebocht en zo ook eens tot aan Wheel gewandeld. Daarna weer naar het circuit gewandeld en me net voor de Villeneuvebocht geposteerd. Op ’t gemak gegeten, wat gelezen en toen was het tijd voor wat nevenprogramma’s : Super Twins (Ducati’s SS’en, Laverda’s, en nog een motor die ik niet ken). De Duc Paul Smart viel helaas al rokend in de opwarmronde uit (aan de Villeneuvechicane). Het geluid van een ronkende twin is toch wel apart en ik verkies het veruit boven een jankende 4-cilinder.

Daarna was het de beurt aan de Classics en die maakten precies nog het meeste kabaal per mm cilinderinhoud. Daar werd ook geracet had ik de indruk van waar ik stond, maar er waren ook redelijk wat uitvallers.

Vervolgens begonnen de trainingsritten voor het hoofdprogramma en daarvan vond ik de Kwak nr. 8 het indrukwekkendst qua stijl, hoe hij door de bocht voor de Villeneuvechicane kwam gereden. Ben lang geen kenner, maar hij leek me ook een van de snellere mannen. Gelukkig reden er ook nog een Duc 999 en een RSV Mille mee. Die haalde je er zo uit, gewoon afgaand op het gehoor.

Enfin, wat mij betreft, goed meegevallen, maar er waren wel wat minpunten : het circuit zelf. Een puur Micky Mousegeval en zeker de Villeneuvechicane is er wat mij betreft te veel aan om het aantrekkelijk te maken, want het verkloot het interessantste stuk van het circuit. De speakers werkten enkel aan s/f, waar ik stond (tussen eerste chicane en Villeneuvechicane) gewoonweg niet. De batterij van mijn fototoestel geeft er na 1 foto de brui aan.

Opvallend : ik heb haast meer Frans dan Nederlands gehoord (zowel bij baancommissarissen als publiek).
O ja, sorry als ik de namen van de bochten verkeerd heb. Ik was voor het eerst sinds ettelijke jaren nog eens daar en ken Zolder ook nauwelijks.

Last edited by Mario; 19-06-2006 at 08:56.
Reply With Quote