Quote:
Originally Posted by Luuk S
Afgelopen weekend is in twee woordden samen te vatten:
Warm en Oersaai.
Ze hebben er hun broek weer aan gescheurd, want er stond geen mens langs de baan, al hebben de weinige toeschouwers wel €25 per stuk mogen betalen.
Wat mij betreft niet echt voor herhaling vatbaar.
 Trouwens, vraagje voor Mark: de baanposten hadden behalve de gebruikelijke resem vlaggen, dit weekend ook een bord bij zich met "PUSH" erop. Wat wil dat zeggen?
|
Dat bord wordt getoond wanneer een motorrijder met zijn motor op wandel is langs de kant van de baan. De baancommissaris met het PUSH bord volgt de motorrijder enkele meters achter hem en achter de vangrail.
Blijkbaar was het verboden om als baancommissaris de motorrijder te helpen duwen. Het is inderdaad veel veiliger om een motorrijder minutenlang te laten wandelen (met dit hete weer, strompelen) op het circuit dan dat enkele baancommissarissen de arme motard gaan helpen en een potentieel gevaarlijke situatie in enkele minuten opgelost kan zijn
Ik heb zo gisteren 2 motards gezien die van het rechte stuk voor de Ickx chicane kwamen gewandeld. wat ik nog gehoord heb is der er eentje ter hoogte van de veiligheidstoren tegen de grond gegaan is van uitputting en/of uitdroging, de andere heeft van de organisatie een flesje water gekregen toen hij net de pitlane was binnengestrompeld.