View Single Post
Old 02-07-2006, 11:21
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau

raceverslag Zolder 29/6 panic racing

Het is weldegelijk merkbaar dat het "vuur" eruit is! In vergelijking met vorige jaren waarbij De Paddock "gonsde" van raceervaringen... autosport begint met ons en door ons.... als wij al niet meer gedreven zijn waarom het publiek nog ????
De training.
De wagen werd flink onder handen genomen door onze 2 mecaniekers waarbij de remolie ook ververst werd.... door een andere soort remolie van AP Racing, zodoende moest het volledig remcircuit doorgespoeld worden en ontlucht.
Blijkbaar waren er nog luchtbelletjes aanwezig want telkens blokkeerde een links achterwiel met een spectaculaire schuiver tot gevolg in de eerste linkse.
Om mezelf en anderen niet in gevaar te brengen staakte ik de training en moest genoegen nemen met een 10 de startgrid en een beste tijd van 1'53"...
Eric onze inderhaasten opgeroepen ex mecanieker (onze 2 vaste mecaniekers konden zich helaas geen verlof veroorloven...) heeft dan perfect de remmen ontlucht en nog andere kleine details opgelost.
De race.
Al in de verzamelronde kon ik de remmen perfect uittesten en de grip en alles was perfect ! Het vertrouwen in de wagen was terug optimaal.
Tijdens de start liet ik eerst de meute wat "kalmeren" zonder een plaats te winnen of te verliezen.
Daarna begon ik inhalingen te verrichten tot ik na 8 à 9 ronden bij een groep van 5 of 6 wagens terecht kwam.... de "subtoppers"... want Tony Kevers (Golf), Willemen (Golf) en Harry Vande Water (Bmw) waren reeds buiten bereik.
Ik was verwikkeld in een mooi gevecht met de Lotus van Struyf welke ik kon "vastzetten" achter een Yaris.
Toen ik de Yaris wou voorbijgaan welke in een eerste instantie mooi opzij ging kwam deze éénklaps terug op de rijlijn met een zijwaarts contact tot gevolg ...zonder teveel erg, de Bmw van Wim De Graef was verwikkeld in een gevecht met de mini van Jurgen Van Hoof en zag ik (op afstand) tijdens de maneuvers zeker wel 3 à 4 maal dwarsgaan met rokende banden.
Die Bmw ging dus op een bepaald moment dwars voor mij komen te staan en remmen of uitwijken was voor mij onmogelijk.... dus ik "denk" dat ik die achteraan aantikte en deze ging rond. (daar ging ook mijn voorbumper aan flarden zie foto www.belcar.com)
Het gebeurde allemaal zo snel en merkte op dat enkel de Lotus me nog volgde op een kleine afstand, gans de meute was buiten zicht!
De Lotus bleef me nog volgen en toen maakte ik een foutje aan de Rea bocht waarbij de Lotus mij terug over ging.
Ik zette de achtervolging in en kon metertje per metertje inlopen.... op een gegeven moment op de sacramentsheuvel kon ik er terug langs komen, éénklaps zag ik de gele vlaggen en "shit" ik was juist de Lotus voorbijgegaan !
Voluit in de remmen dan maar om de Lotus z'n plaats terug te geven...de piloot deed me teken en zette zijn wagen aan de kant met defect.
Korte tijd nadien zag ik de Golf van Kevers met een slakkegangetje, éénmaal deze voorbij wist ik dat het "bingo" was in het klassement want enkel de Golf van Willemen was mij nog voor en een Bmw uit een hogere klasse.
Verdict: 2 de in de klasse en 3 de algemeen.
Er kwam wat geluk aan te pas ...maar ik moet niet altijd pech hebben ook,hé
Ik kan jullie verzekeren dat bepaalde Mini's je het flink lastig kunnen maken om deze over te gaan door de uitstekende kwaliteiten van de piloten !
Helaas zal ik terug "tuimelen" in het klassement door een niet deelname aan de Race in Lausitz.... maar ik bekijk toch race per race en tracht me te vermaken en me 100% in te zetten voor het dagresulltaat.
Doei
Luc
Panic Racing - Renault Megane 44
Reply With Quote