View Single Post
Old 07-07-2006, 01:16
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ik heb het 1 keer aan de hand gehad, dat ik zo goed als gekocht had, nl. bij mijn eerste auto. Het was de tijd nog, zoals Sennake aangeeft, waar je in iedere middelgrote stad, 1 keer per jaar naar een locaal autosalon kon gaan.

Het moest en zou een Honda worden en wel een Honda Civic 1.5i GT. Mansell en Senna reden immers in het weekend ook met een Honda . 100pk had zo'n 1.5iGT in die tijd denk ik (midden jaren '80). Dus bestelbon klaar gemaakt, maar vooraleer er getekend werd, toch nog eens terug gaan kijken op de stand. Viel mijn oog op een basis Accord 1.6 LX die net iets goedkoper was. hmmm, langs de ene kant het sportkarretje, langs de andere kant een kleine boot, waar redelijk wat bagage inging. Ik reed toen ook nog wekelijks op en af naar de BSD, dus veel bagage ruimte was geen overbodige luxe. Terug naar de verkoper, al goed dat we hem goed kende, en gezegd: "doe ons toch de Accord maar."

Vanaf dat ogenblik heb ik eigenlijk altijd heel goed overwogen vooraleer tot aankoop over te gaan - ah ja De Autogids en Auto,Motor und Sport moeten hun boekskes toch aan iemand kwijtraken - en ben nooit meer in de situatie verzeild geraakt waar ik mijn zinnen gezet had op een auto, maar uiteindelijk een andere kocht.

Civic 1.5i GT - net niet gekocht

Accord 1.6 LX - mijn eerste was er eentje met blauwe metaalkleur. Mijn 2de Accord, een 2.0 EX, was net zoals deze op de foto. Ik heb dus 2 dezelfde gehad - over content zijn van een auto gesproken.

In mijn zoektocht naar foto's, heb ik toch weer enkele nostalgische momenten beleefd. Over het Accord model 86 - 89 zijn er toch nog enkele sites te vinden. Je ziet ze haast niet meer rijden, en da's jammer. Toen de 2.0 EX aan de kant ging had ie 280.000 km op de teller en eigenlijk was die nog in goeie conditie, maar goed, als je veel km's moet doen in België, is er maar 1 keuze, een diesel, en Honda had er toen nog geen, maar we dwalen af, we dwalen af.

Last edited by Guido; 07-07-2006 at 01:25.
Reply With Quote