Gunther Raus heeft dadelijk de leiding genomen na de start en heeft 10 ronden in eerste stelling gereden. Bij het dubbelen van de eerste wagens heeft Van Roij Gunther pas voorbij kunnen gaan en de leiding in handen kunnen nemen. Van in de training hadden we problemen met de remmen en deze waren nu ook weer de oorzaak dat we het tempo van Van Roij-Poncelet niet konden volgen. Met een beetje geluk, waar we in de vorige races tegenslag hadden, hebben we dan toch de wedstrijd kunnen winnen.
Een overwinning met een wrange nasmaak, op de briefing en voor de kwalificaties werden de werden de wagens van klasse 4, 5 en 6 ingedeeld bij klasse 3. Hierbij zouden er in klasse 1 en klasse 2 niet voldoende wagens zijn waarbij ze in deze klassen maar halve punten zouden scoren voor het klasse-klassement. Na de kwalificaties werd deze maatregel herroepen en zou de enige wagen in klasse 3 overgaan naar klasse 2 waardoor ze in klassse 2 toch volledige punten zouden krijgen voor het klasse-klassering. Het gevolg hiervan is dat de wagens in klasse 2 meer punten krijgen dan wij voor de overwinning. De wagen van Brinkman, 3de algemeen krijgt zo 8 punten meer dan de wij als algemene winnaar, zelfs de wagen die eindigde op de 7de plaats scoort 1 punt meer als de algemene winnaar. Waar is de logica van deze puntentelling gebleven??? Door deze maatregel loopt Brinkman 8 punten verder uit in het algemene klassement voor een derder plaats. Op deze manier zullen we het algemene klassement nooit kunnen winnen.
Dit doet ons nadenken of het nog wel de moeite is om investeringen en ontwikkellingen te doen in onze klasse 1 wagen en te racen om nog verder weg te zakken in de algemene puntenstand zelfs bij een overwinning.
Teamchef Auto's Raymond Racing
|