Quote:
Originally Posted by BMW Beliën
Na de kwalificaties werd deze maatregel herroepen en zou de enige wagen in klasse 3 overgaan naar klasse 2 waardoor ze in klassse 2 toch volledige punten zouden krijgen voor het klasse-klassering. Het gevolg hiervan is dat de wagens in klasse 2 meer punten krijgen dan wij voor de overwinning.
Teamchef Auto's Raymond Racing
|
Ik denk dat jullie eens moeten gaan praten met de man/vrouw die het klassement opsteld. Artikel 7.1 van het sportreglement zegt dat indien er geen 5 wagens in klasse 2 zijn de punten gehalveerd worden, net zoals in klasse 1. Dat er een wagen van klasse 3 bijkomt maakt niets uit want deze wagen gaat na de wedstrijd terug naar zijn eigen klasse met medeneming van de gehalveerde eventueel gescoorde punten. Het blijft altijd een klasse 3 wagen en in klasse 2 blijven ze dus altijd met minder dan 5 wagens.
Dat is tenminste mijn eigen interpretatie van het artikel.
In het klassement van klasse 3 hebben ze trouwens telkens de volle punten gekregen hoewel dit dus niet mogelijk is aangezien er nooit 5 wagens waren in klasse 3.
Hoewel dit nu in ons voordeel uitdraait vind ik zelf ook dat dit artikel voorbijgestreefd is; het had nut toen er nog veel meer wagens aan de start kwamen: wanneer er toen een klasse was met erg weinig deelnemers waren zij vooraf al verzekerd van veel punten en zodoende ook een goede klassering algemeen tegenover de beter gevulde klassen die zich geen misstap konden veroorloven.