Vooreerst een dikke proficiat voor de winnaars van vandaag, het harde werk moest toch eens zijn vruchten afwerpen.
Tegenslag voor ons vandaag zoals het vorige weekend in Zolder. Tijdens de vrije oefeningen viel de auto gewoon weg stil en dat tijdens het rodderen van de remblokken. Met man en muis werd er gezocht naar het euvel en met heel veel hulp van andere teams werd een eerste diagnose gesteld, de sensor op de versnellingsbak werkte niet naar behoren zodat we geen ontsteking kregen. Dan vlug gaan rondvragen om een sensor te vinden bij andere teams maar dat leverde geen resultaat. Dan maar naar AD-sport, daar hadden ze het juiste stuk. Ondertussen waren de kwalificaties al gestart, en werd er snel gewerkt om de sensor op de auto te krijgen. Even testen, de motor draaide, vlug wielen monteren, auto laten zakken. Terug starten, weer geen geluid uit de motor te krijgen. Door al het starten was de batterij zo goed als plat en kregen we motor niet aan de praat. Dus batterij aanhangen en laden. ondertussen was de kwalificatie voorbij en was het motorstilte. Om 1u terug proberen de motor te starten, dat deed hij wel maar bleef niet stationair draaien en de motor volgde niet bij het gasgeven. Diagnose: gasklep-potentiometer kapot. Terug naar ADsport en ondertussen was het al half 2.
Ze hadden niet het juiste stuk maar het eindcijfer van de nummer was alleen anders en de stekker past niet juist. Terug afschroeven, de stekker doen passen en alles terug monteren(meter + oliefilter +luchtfilter). Konden uiteindelijk starten om 10min na 2u en dus met 6 ronden achterstand. Gunther reed als een wervelwind door het peloton met rondentijden die 2a3 sec sneller waren als de snelste kopmannen. In zijn verbetenheid vergat hij in de Bianchi het voetje te lichten en reed een rondje 1'42,816, maar dat ook een stop en go to gevolg. Voor de pilotenwissel mocht hij nog eens aan de kant gaan staan voor 20sec. Het harde werk om ons geluidsniveau naar beneden te brengen heeft niet veel vruchten afgeworpen. Raymond nam het stuur over, maar kon moeilijkhet raceritme vinden, waar hij in Duitsland nog 1sec langzamer was dan Gunther waren er dat nu bijna 10. Dan sloeg het volgende noodlot toe, de Porsche van Corbiau-Vanderhaeghe begon juist voor Raymond olie te spuien, waarbij de hele voorvenster en de ideale rijlijn onder de olie kwamen zitten. Ongehoord om deze auto nog terug de baan op te laten gaan. Om niet te veel tijd te verliezen besloot Raymond het voetje te lichten en de race voorzichtig uit te rijden. Misschien niet de beste oplossing maar een goede aan het einde van de race. Niet tevreden maar met enkele punten op zak, doen we nog niet zo een slechte zaak nu de auto van Van Roij/Poncelet op stal bleef en Brinkman/Jacobs ook enkele punten minder dan ons nemen.
Het geluk van op de Lauzitzring heeft ons snel verlaten, maar zet ons aan om nog harder te werken tegen de 24uren wedstrijd.
Alle foto's zijn welkom, er zullen er wel enkele gemaakt zijn met die vlammen uit de pijpen van onze 6 cyl.
Wiello, teamchef Auto's Raymond Racing
willy.casters@telenet.be