Quote:
Originally posted by airco
Ben ik het niet mee eens. Ergens een paar ronden later toonden ze op de RTBF een helicopterbeeld vlak boven de eerste bocht. Daar zie je duidelijk dat Schumacher aan de koord zit (op de kerbstone) op moment van impact. Dat hij nadien naar de buitenkant van de baan schiet is vrij logisch gezien voorvleugel weg is, en er een gigantisch verlies van downforce is.
|
Schumacher start linksvooraan en gaat onmiddellijk naar rechts om Montoya te blokkeren. Deze gaat op zijn beurt naar links en zit dus eigenlijk op de juiste aanlooplijn voor de eerste bocht.
Schumacher gaat heel de rechterkant af (practisch) tot aan de eerste bocht en kan op dat ogenblik de bocht niet meer nemen.
Als ik me de helicopterbeelden goed herinner, duikt Montoya de bocht reeds in terwijl Schumi nog parallel aan de rechterkoord richting bocht rijdt. Daarbij ligt hij iets achter op de Williams.
Op de onboard zie je hoe de Ferrari met de neus richting voorwiel van de Williams gaat.
De aanrijding heeft er voor gezorgd dat de Ferrari in de juiste richting werd geduwd en de williams het gras in moest.
- Kon Montoya hier meer ruimte geven? Tuurlijk!
- Zou ik het in zijn plaats gedaan hebben? Neen!
Om het ongeval te vermijden had Montoya van het gas moeten gaan ..... en dat heeft hij niet gedaan. Terecht.