Natuurlijk wél airco, die qualifying motoren bevatten de nieuwste technologie en die is altijd fragiel, de volgende stap was immers altijd dat de quali-motor de race-motor werd en dat er weer een straffere versie in de plaats kwam!
Patrick Head : "In a GP weekend each car does 700km, maybe instead of building an engine that does 700km, BMW will build one that does only 400 but is much faster than the others. Only we will not or hardly take part in free practice and do just 4 or 5 laps in qualifying. ... Moreover testing will become more necessary and therefore more expensive, because not only will we have to do race-simulations but complete race-weekend-simulations. ..."
Daarbij komt dat het niet denkbeeldig is dat er weer iets nieuws komt dat heel veel geld kost, namelijk dat zij motoren ter plaatse gaan herbouwen (binnen de mate van het reglement), vergis je niet, die motoren worden gebouwd in een ruimte met volledig gecontroleerde atmosfeer. Dan zouden de top-teams dus een mobiele motoren "work-shop" moeten maken. Het zou dus goed kunnen dat het verschil tussen de top en de rest nog groter wordt.
BTW how the f*** gaan ze dit controleren?