motoren op een aantal vitale plaatsen verzegelen
kzeg maar zoiets zene.
Bovendien kunnen bepaalde teams wel zeggen dat ze maar ronden als free-practice gaan gebruiken, maar dan zullen ze toch zowieso een setup-nadeel hebben tov van diegenen die die vrije training wel ten volle gebruiken (en dus zwaardere stevigere motoren moeten gebruiken).
Head kan zeggen dat ze op een aantal test-dagen een volledige GP-weekend simulatie moeten houden, en dat testen daardoor duurder wordt. Dit is echter niet volledig waar. Als ze het aantal test-dagen beperken houden ze de test-dagen voor alle teams ongeveer gelijk.
Misschien is het niet volledig correct om de F1 zo in kosten te beperken en (proberen) spannend te houden. Langs den andere kant moeten we ons ook afvragen wat er over 10 jaar (tegen het huidige tempo van kostenstijgingen in de F1) overblijft van diezelfde Formule1. Het is heus niet ondenkbaar dat over enkele jaren een aantal mindere teams afhaken wegens oninteressant om deel te nemen (Kan me best voorstellen dat Ford(Jaguar) momenteel aan negatieve naamsopbouw doet in de F1, en zich afvraagt of geld niet beter geinvesteerd kan worden).
Terwijl we nu al enkele jaren geen volle grid meer krijgen zie ik het tegen het huidige tempo gebeuren dat we over 10 jaar geen 7 teams meer op de start-grid vinden. Is een F1 met 6 teams interessant?!?
Don't think so. Dit was zowat het enige realistische voorstel dat er op tafel lag. Diegenen die nu commentaar geven hebben per definite ongelijk, want zij hebben geen alternatief voorstel aangeboden voro wat duidelijk toch een oplossing nodig heeft.
airco