View Single Post
  #94  
Old 31-08-2006, 22:47
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
WS-Racing toont zijn ware aard tijdens 24H Zolder


Toen zondag om 17.00 de stilte viel over circuit Zolder keken de teamleden van WS-Racing elkaar in de ogen. Verslagenheid, vermoeidheid, ontgoocheling, een gemiste kans, het was een mix van alles door elkaar. Dat de SEAT tot één van de traagste wagens ging behoren tijdens deze wedstrijd was al voor aanvang van de wedstrijd geweten. Dat men binnen het team smeekte om regen ook. Dat het sterkste punt van de wagen het zou begeven was niet opgenomen in het scenario.

Op zondagmorgen 11.00 reed de SEAT zelfs op een 18de plaats algemeen en een 2de in zijn klasse tussen de Porsches van Speedlover en GPR. Met veel geluk bereikte Ward Sluys nog de pitbox waar een helse job te wachten stond. Een onderdeel van de koppeling ging stuk waardoor de ganse motor uit, en opnieuw in diende gemonteerd te worden. Hierdoor ging meer dan 4 uur verloren, meteen ook het einde van een prachtig verhaal dito mooie positie.

“ Het ging te goed, zoveel is zeker. Alle piloten maalden hun rondjes af zoals besproken op de pilotenvergadering. Dit bracht ons voor de nacht al op een 21ste plaats algemeen. Toen Bart om 11.00 zondagmorgen diende over te nemen ging het mis. Je moest geen kenner zijn om te beseffen dat deze schade onherroepelijk de opgave was. Na een kort gesprek tussen Ward en mezelf hebben we dan ook besloten de werken toch uit te voeren. We dienden de herstelling toch te doen, dan maar beter hier ter plaatse. Na 3 uur werken was alles klaar, maar bleek dat de nieuwe riem voor de servo en de alternator in de testronde verloren was gegaan. Laat het nu net deze zijn die ook bij de breuk van de koppeling beschadigd raakte en je weet het wel, daar stonden we. Opgeven na 3 uur werken voor een riempje? Geen denken aan!! We bieden dan ook onze verontschuldigingen aan, aan de mensen van de SEAT Leon dewelke op de parking stond en waar we de broodnodige riem verwijderd hebben. Alles is na de wedstrijd onmiddellijk geregeld en we danken deze man hier dan ook voor. Zonder deze riem hadden we de SEAT nooit aan de finishlijn kunnen brengen, en dat is wat het ganse team wou”, aldus Dries Heyman

Ward Sluys gaat verder. “ Onze jongens hebben een prachtjob geleverd. Zonder hen was onze race gedaan om 11.00. Het enige waar we nu mee zitten is: op welke plaats zou de SEAT zich bevonden hebben moest zich dit niet hebben voorgedaan? Daarom dat iedereen zo met het gevoel zit van… hier zat veel meer in.”
We gaan de batterijen allemaal even opladen, binnen 2 weken staan we hier terug voor de BTCS tijdens de Truck GP.
Reply With Quote