Quote:
Originally Posted by Clubman
Ik heb eerlijk gezegd ALTIJD al last gehad met Humbrol wit 22.
Mij leek dit altijd een geel-tint te vertonen !
Wie kan er mij een goede verf aanbevelen voor wit ?
Ik zal je eeuwig ( nou ja, toch zeker 5 seconden ) dankbaar zijn 
|
wit dat vergeeld.... hum... brol!
Daarmee is eigenlijk alles gezegd. Als je wit wil gebruiken, gebruik dan of lakverf uit de spuitbusjes (Tamiya) of acrylverf. Indien het enamel móet zijn, dan denk ik dat Revell een valabel alternatief is. Als er 1 ding is dat niet vergeeld, dan zijn het de gloss kleuren van Revell. Zelfs hun blinkende vernis vergeeld niet. Er staan thuis immers voldoende bewijzen in de kast.

Mijn 5 seconden zijn nu om zeker?
@ Sennake,
waarom Humbrol gebruikt en niet Tamiya zoals altijd? Niet komen zeggen dat je alleen nog maar Humbrol in huis had, want dat is vragen om vodden. Remember, never change a proven technique, unless you've extensively tested it. Ik weet ook wel, dat als je je zinnen hebt gezet om een model af te werken en je hebt nét die verf niet in huis, dat het moeilijk is om aan de verleiding te weerstaan om dan toch maar die andere te nemen in de veronderstelling dat het wel goed zal gaan. Ik heb er mij in het verleden ook al aan laten vangen, maar nu staat er bijv. een model in de "wachtrij" omdat ik niet de juiste verf in huis heb, wel de juiste kleur, maar niet het juiste merk. Dus totdat ik een restock kan doen, blijf ik eraf.