View Single Post
Old 04-09-2006, 22:09
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
ja, ik heb het nu ook gevonden op pitstop.tv

ik begin mij toch vragen te stellen bij de motivatie van AD Sport dit jaar...
ze kopen de Viper van GLPK. de eerste race rijden ze nog met hun Biturbo, omdat ze de Viper nog niet getest hebben. na die race roept iedereen dat klasse 1 niet competitief meer is.
Race 2: AD komt qualifyen met de Viper (die geen sponsor-bestickering heeft). na die qualifs roept Vanierschot dat hij niet meer aan de start komt als er geen drastische reglementswijzigingen komen. de race zelf rijden ze dus niet.
Race 3: geen drastische reglementswijziging, wél een AD Sport Viper, deze keer wel met sponsoren. wat is er gebeurd dat Vanierschot op zijn beslissing is teruggekomen? de race verloopt goed, mooi duel met de Marcos. tot hier stel ik me eigenlijk geen vragen.
dan:
Race 4: de Lausitzring. Geen AD Sport. De EuroSpeedway ligt te ver.
Race 5: de 24uren. in het programmaboekje lees ik dat voor de BiTurbo wordt geopteerd, omdat "we die wagen beter kennen, en we een eventueel probleem sneller kunnen oplossen". (en de viper is ook te luid voor de muzikantenoren van Koen en Kris). nu zie ik in de reportage dat ze opgeven omdat de versnellingsbak kapot is, en dat toch al gauw een uur duurt om te repareren. ze willen niet voor een top 10 rijden, want ze kwamen voor een top 5. wat is er gebeurd met "problemen snel oplossen"? je ziet dan dat er teams meer dan 4 uur verliezen in de pits, die de wedstrijd gewoon uitrijden. GLPK komt voor niets minder dan de overwinning, moeten ook hun versnellingsbak vervangen, en verliezen daardoor ook hun kans op overwinning. geven ze daarom op? ik dacht het niet...

ik kan mij dingen inbeelden, maar volgens mij schort er toch iets bij AD. zij waren ooit een top team, maar als je (zeker) de laatste 2 wedstrijden bekijkt, dan hebben ze volgens mij die ambitie niet meer (of het moeten sponsor-problemen zijn, na het vertrek van Euphony)
Bij Eurotech hanteren ze een mooie slogan "Sucses is doorgaan waar anderen opgeven."
Ik dacht dat dit wel paste.