Ortelli is gewoonweg wereldklasse.

Een man die steeds wil winnen, zich ook kan wegcijferen in functie van zijn team, maar zijn ambities nooit onder stoelen of banken steekt. Na de FIA GT 24u van Spa interviewde ik hem voor Speed Action en Vodafone Live. Toen ik hem feliciteerde met zijn tweede plaats in GT2 was zijn eerste repliek: "C'est bien pour le team, nous prenons le maximum des points. Mais moi, je ne suis pas venu à Spa pour terminer sur la 2ème manche du podium. J'ai des bonnes mémoires à ce circuit, et si je viens à Spa, c'est pour gagner. Mais bon, pour le team ce résultat n'est pas mal du tout."
Ortelli is dus niet snel tevreden. Dat hoeft ook niet, met een dergelijk palmares als dat van hem. De 'kleine' Monegask

heeft al genoeg bewezen dat hij tot de absolute top behoort in de GT-racerij en heeft ook bij de proto's al zijn visitekaartje afgegeven. Het zal misschien steeds een droom van mij blijven, maar ik zou verdomd graag Stéphane Ortelli en Marc Goossens eens samen willen zien aantreden op bvb een Porsche 997 GT3-RSR...

Zet er dan voor een etmaalrace nog Anthony Kumpen, Mark Lieb of Markus bij, en ik ga helemaal zweven... Ik zal maar blijven dromen...
In elk geval een goede zaak voor onze sympathieke Vliegende Fin dat hij samen met Ortelli kan aantreden. Let's