Penders en Lamot in Camso V8
Rudi Penders en Franz Lamot waren succesvol bij hun eerste deelname aan Camso V8 wedstrijden op het speedway ovaal in Warneton. Beiden waren beïndrukt door de snelheid van de auto's (alhoewel de rechte stukken slechts 100m lang zijn, worden toch snelheden tot tegen de 150km/u gehaald); de moeilijkheidsgraad van speedway rijden; de enorme concentratie, welke nodig is en vooral het "close racing". Franz Lamot, vooraan gestart in de derde reeks, finishte als eerste, maar werd door het hinderen van een andere deelnemer bij een herstart, 1 plaats achteruit gezet in het klassement. Rudi Penders; ook vooraan gestart in de tweede reeks, had een kleine voorsprong kunnen uitbouwen, maar werd bij één van de vele herstarts (caution) verrast en moest zich met een ereplaats tevreden stellen. In de finale kon Lamot de derde podiumplaats bemachtigen.
Vooral Franz Lamot was laaiend enthousiast en wil volgend jaar verschillende malen een Camso V8 huren " Dit is één van de leukste race race week-ends, welke ik in mijn carrière meegemaakt heb. Het is veel moeilijker dan het lijkt; het niveau is zeer hoog en het is fysiek zeer zwaar. Ik kom zeker terug".
Nog te vermelden dat tijdens de meeting van 3 september, Gert Vermersch, hoofdredacteur bij Turbo, ook deelgenomen heeft aan de Camso V8 races.
|