Training 1 op Zaterdag 7
Regenbandensituatie...want de hemelpoorten stonden wijd open.
Heb eerst de "Rookie" Marco Verhaeghen op de VW Golf voor een 2 tal ronden de ideale rijlijnen bijgebracht om dan vervolgens zelf het ritme te verhogen om m'n chrono te bekomen.... 8 ste startplaats met verwonderingswaardig KEVERS op 7, ik moest me dus niet schamen.
Training 2 diezelfde dag.
Het wegdek lag nog steeds nat en het was opgehouden met regenen, toch werd door ons de sessie gereden op regenbanden.
Naarmate de chronosessie vorderde werd de baan droog op de ideale lijn en de "evenwicht kunstenaar" kwam bij mij boven.....moest wel! want de regenbanden geraakten verhit.
Daarbij begon de motor op 3 poten te draaien en kwamen er vervaarlijke uitlaatgassen de cockpit binnen, ik werd er draaierig van en moest met open deur vervroegd de training staken.
Desondanks terug plaats 8 met een 3'05'
Stukgegane bougie (?????) was de oorzaak want dit ging slechts aan het licht komen tijdens de eerste race.....
RACE 1 op Zaterdag
Vol verwachting en op nieuwe slicks stond ik op de startrij en was van plan (zoals iedereen

) de race van m'n leven te rijden.
Licht op groen..... efkes patineren en ineens geen tractie meer.
Uitwijken naar de graskant om niet aangereden te worden en exit race!
Na deze race hadden we ruimschoots de tijd om het defect te herstellen.
Het bleek een cardan te zijn.... Louisette (m'n echtgenote en ex pilote Touring cup) vroeg aan de mechaniekers om beide cardans te vervangen wegens een voorgevoel maar deze achten dit niet nodig.
Na deze werkzaamheden vertrokken de 2 mechaniekers huiswaarts (zaterdagavond) en ik had hun gezegt dat ze de zondag wegens stemplicht niet meer hoefden te komen.... er was toch niks meer te verrichten aan de wagen en deze stond raceklaar bij hun vertrek.
RACE 2 ZONDAG
Lekker lang uitslapen in het hotel en op het dooie gemak rond 11 u op het circuit aanwezig.
Rond 11 u 50 moesten we klaar staan om de pré-grille te verrichten.
Toen ik de wagen wou verrijden hoorde ik een abnormaal geklop bij het wegrijden en dacht dat ik iets meesleepte met m'n wiel.
Bij het bergaf rijden door de "menigte-voetgangers" had ik bijna geen remmen.. rempedaal tot de bodem en pompen maar !
Bij het oprijden van het circuit werd het me duidelijk, de rechtercardan was ook stuk !
Dank zij de sper in de boite kon ik met een slakkegangetje het circuit rond om terug de pitsingang op te rijden.... exit 2 de deelname !!!!!!!
Vloeken en briesen hielp niet en er reste me voor de 2 de maal getuige te zijn van een spannende race tussen de Bmw en de Golf welke beiden de race van hun leven reden.
Anecdote:
Bij het huiswaarts rijden (ik in de lichte vracht met aanhangwagen en Louisette in de personenwagen) heeft zij nog door een put in de autosnelweg (!!!) een klapband gehad. Vele autoconstructeurs monteren tegenwoordig geen reservewiel meer..... je krijgt doodleuk een compressorke en een pulletje om het lek te stoppen, maar wat als je een scheur in je band hebt????
Om het kort te houden..... 5 uur lang heeft dit geduurt, eerst de racewagen afzetten en de lichte vracht uitladen om terug richting " Leuven/Luik" te rijden en de wagen op de remorque te plaatsen.
Godzijdank ondanks het vergevorderd avonduur was bandencentrale CLAERHOUT te AVELGEM bereid om een nieuwe band te plaatsen waarvoor hierbij m'n uiterste dank!!! ( en die was in stock ook ondanks velg 19"!!!)
M'n dank gaat ook uit naar PATRICK (m'n teammecano) welke me steunde in gans dit avondlijke avontuur en z'n vrije avond opofferde.
Dus gemengde gevoelens voor m'n team.... donderwolken en dankbaarheid....
Na een gesprek met Patrick heb ik besloten om de laatste race niet meer deel te nemen (is binnen 14 dagen)
Daarbij komt dat beide mecano's wegens bouwen en verbouwingen aan hun woning gecombineerd met vaderschap het minder zien zitten om de wagen deftig voor te bereiden.
Ik persoonlijk woon dus in Zuid-Frankrijk en kan mij onmogelijk naar Belgie verplaatsen telkens om aan de wagen te werken.... wat ik trouwens dolgraag zou doen want de auto is op 1 jaar tijd een "wrakje" geworden en komt dikwijls héél vuil aan de start.... dit zijn zaken die niet kunnen.
Ik zoek oplossingen voor 2007 om toch aan de start te komen om m'n geliefkoosde sport te beoefenen..... iemand proposities??? altijd welkom !!!!
Ik denk dat ik op vriendschappelijke basis afscheid ga nemen van PATRICK en NICO (m'n mecano's) en m'n eigen weg ga.
Doei
Luc
Panic Racing
Megane 44