View Single Post
Old 15-10-2006, 20:02
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

Body - deel 1 - voorbereiding

Ik kom nu tot de vaststelling dat ik een foto ben vergeten maken van de ongekuiste body en de gekuiste

Wat is er gebeurd aan de body:

- eerst met een korrel 400 opgeschuurd
- gaatjes geboord voor de ophangingen en links en rechts met de vijltjes hoekjes en kantjes bijwerken.
- de hele body met staalwol glad gemaakt
- een eerste laag primer (grijze) gespoten

Na die laag primer doken er hier en daar kleine gaatje op, die moesten worden toegeputtied. Ook werd er op die moment een klein deukje zichtbaar, dat waarschijnlijk wel kon worden weggespoten maar ik heb het zekere voor het onzekere gepakt en eveneens met putty behandeld.

Als putty gebruik ik afwerkplamuur van Motip dewelke ik wat verdunt heb met thinner zodat ik hem met een oud penseel (waarvan de haartjes zijn kortgeknipt) kan openstrijken in dunne laagjes, of op moeilijk bereikbare plaatsen kan laten inlopen. Ik heb de oefening wel drie keer opnieuw moeten doen, want het was wat zoeken naar de juiste dichtheid maar ik ga de techniek zeker nog gebruiken. Oefening baart kunst, niwaar

Nadat alles weer mooi glad werd geschuurd volgde nog twee laagjes primer. Alvorens de laatste laag te spuiten werden de panellijnen met een naald nog uitgediept. Spuit altijd eerst wat primer alvorens panellijnen uit te diepen, ze zijn namelijk beter zichtbaar dan.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	33 MP4-5B.JPG
Views:	50
Size:	42.9 KB
ID:	3014   Click image for larger version

Name:	30 MP4-5B.JPG
Views:	35
Size:	40.7 KB
ID:	3015   Click image for larger version

Name:	31 MP4-5B.JPG
Views:	33